معاون بین الملل هلدینگ سرآوا هنگام خروج از کشور دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹

«عماد ادوارد شرقی»، معاون بین‌الملل سرآوا دستگیر شد.

به گزارش وبنا آنطور که باشگاه خبرنگاران اعلام کرده معاون بین‌الملل سرآوا که مسئولیت تعامل با شرکا و سرمایه‌گذاران خارجی این شرکت را بر عهده داشت، در حین خروج غیر قانونی از مرزهای غربی کشور دستگیر شده است.

باشگاه خبرنگاران در گزارش خود اعلام کرده که پیش از این عماد ادوارد شرقی به اتهام جاسوسی و جمع آوری اطلاعات نظامی به ۱۰ سال حبس محکوم و با قرار وثیقه آزاد شده بود که قبل از برگزاری دادگاه تجدید نظر قصد خروج از کشور را داشته است.


سرآوا از سال ۹۰ فعالیت خود را در کشور آغاز کرد.

دیجی‌کالا، کافه بازار، علی بابا و الوپیک از برندهای اصلی این هلدینگ سرمایه‌گذاری هستند. سرآوا از شرکت‌های فعال در اکوسیستم استارتاپی کشور است که به جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه‌ شرکت‌های زیرمجموعه‌ی خود می‌پردازد. عماد ادوارد شرقی در جریان فعالیت‌های خود در روابط بین الملل هلدینگ سراوا، شرکت خارجی iiic که دارای سهامداران مشکوک و بعضا نامعلوم می باشد را به مجموعه سرآوا اضافه کرد.

بعد از غیبت سعید رحمانی مدیرعامل سابق سرآوا در کشور، عماد ادوارد شرقی از افراد کلیدی این گروه سرمایه‌گذاری به حساب می آمد.

به گزارش وبنا، سعید رحمانی در سال ۹۶ در گفتگو با شنبه در رابطه با همکاری سرآوا و شرکت iiic گفته بود: «شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کوپریتیو (IIIC) در واقع یک شرکت تعاونی سرمایه‌گذاری است که در سال ۲۰۱۵ در اروپا توسط چندین شرکت سرمایه‌گذار متخصص در صنعت اینترنت و تکنولوژی اروپایی آغاز بکار کرده است. گروه سرآوا جذب سرمایه خارجی خود را از طریق این شرکت به عنوان بازوی جذب سرمایه در فضای بین‌المللی و جذب سرمایه داخلی خود را توسط شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس در داخل کشور انجام می‌دهد. بدلیل اینکه جذب سرمایه خارجی توسط سرآوا از چند شرکت از کشورهای مختلف صورت گرفته و بدلیل مشکلات انتقال ارز به داخل کشور ناشی از تحریم‌ها، این شرکت تاسیس شد که بتواند بصورت یک تعاونی از چندین شرکت بصورت همزمان سرمایه جذب کند و سرمایه‌گذاری در ایران، فرآیند مربوط به انتقال منابع مالی و موارد حقوقی مانند اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی (فیپا) را بصورت تجمیع شده به انجام رساند.»

گفتنی است، اصالت اطلاعات منتشره در این خبر برعهده باشگاه خبرنگاران است و وبنا علی‌رغم پیگیری صورت گرفته موفق به تائید و تکذیب این خبر از سوی سایر مسئولان سراوا نشد.

مطالب مرتبط:

تکذیب ارتباط دستگیری معاون سابق سرآوا با این شرکت سرمایه‌گذاری

گفتگو با سعید رحمانی در خصوص ابهامات به‌وجود آمده در مورد سرآوا

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره جدید سرآوا انتخاب شدند

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *