توسط صندوق حمایت از پژوهشگران؛

از ۴۰۰ طرح فناورانه حوزه درمان و بهداشت حمایت می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹

تفاهم نامه همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با معاونت تحقیقات وزارت بهداشت در راستای حمایت از طرح های تحقیقاتی منعقد شد.

به گزارش وبنا به نقل از معاونت علمی و فناوری، صندوق حمایت از فناوران و پژوهشگران معاونت علمی و فناوری و معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه به امضای ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از فناوران و پژوهشگران و فرید نجفی سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید.


هدف از این تفاهم نامه شناسایی، برقراری ارتباط و حمایت از پژوهشگران و فناوران است تا با استفاده از مشارکت و همکاری‌های علمی این دو مرکز زمینه برای تأمین بهداشت و درمان مردم فراهم شود. اجرای ۲۰۰ طرح تحقیقاتی پسا دکتری و ۲۰۰ طرح رساله دکتری در راستای اولویت‌های تحقیقاتی و مقررات و سیاست‌های حمایتی وزارت بهداشت و صندوق موارد همکاری است.

ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از فناوران و پژوهشگران معاونت علمی و فناوری با اشاره به حمایت از پژوهشگران حوزه پزشکی و دارویی کشور گفت: این تفاهم نامه منابع صندوق حمایت از پژوهشگران و معاونت پژوهشی وزارت بهداشت را برای حمایت از پژوهشگران در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در قالب این تفاهم نامه پژوهشگران در سطح پسا دکتری و پژوهشگران دانشجویی، طرح‌های خود را ارسال می‌کنند و بهترین طرح پس از داوری مشترک توسط دو مجموعه مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

رئیس صندوق حمایت از فناوران و پژوهشگران معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه در قالب این برنامه ۲۰۰ پژوهشگر دوره پسادکتری و ۲۰۰ طرح پژوهشی را زیر چتر حمایتی قرار می‌دهیم، بیان کرد: اشتراک گذاری منابع، حمایت بهتر و بیشتر از محققان را به دنبال دارد.

ضرورت حمایت دوجانبه از پروژه‌های کاربردی برای کشور

همچنین فرید نجفی سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: این تفاهم نامه بعد از مذاکرات اولیه ای که با صندوق در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت انجام شده بود، به امضا رسید.

به گفته وی، در این تفاهم نامه به بحث حمایت فارغ از تعداد پژوهش‌ها که قابل گسترش بوده، توجه شده است و مدلی از همکاری را شکل می‌دهد که در قالب آن صندوق و وزارت بهداشت از پروژه پژوهشگرانی که به سود کشور بوده و ارزش علمی مناسبی دارند، حمایت خواهند کرد. باید پروژه‌هایی که ارزش افزوده ای برایمان ایجاد می‌کنند و مشکلی از مشکلات کشور می‌کاهند را دوجانبه حمایت کنیم.

همکاری در زمینه اجرای ۲۰۰ طرح تحقیقاتی پسا دکتری و ۲۰۰ طرح رساله دکتری در راستای اولویت‌های تحقیقاتی طرفین و مقررات و سیاست‌ها حمایتی صندوق، فراهم کردن بستر به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به طرح‌های انجام شده و در حال انجام سامانه صندوق و سامانه نیماد، استفاده از بستر نرم افزار علم سنجی معاونت توسط صندوق، تشویق به افزایش استفاده از حمایت‌های صندوق در زمینه گرنت پژوهشی توسط معاونت‌های علوم پزشکی طرف تفاهم نامه با صندوق از سوی معاونت و تشویق مراکز علمی علوم پزشکی به انعقاد تفاهم نامه حمایت مشترک در خصوص طرح‌های تحقیقاتی با صندوق از جمله موضوعات تفاهم نامه هستند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *