عزم سرو رشد پایدار یکم برای سرمایه‌گذاری‌های 10 تا 20 میلیارد تومانی در 12 استارتاپ‌؛

آغاز پذیره‌نویسی صندوق جسورانه سرو با ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹
صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه سرو

نشست خبری آغاز پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه سرو رشد پایدار یکم که امروز (۷ دی ۹۹) به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش وبنا این صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه با سرمایه ۱۶۰ میلیارد تومانی قرار است در حوزه صنایع نوین، استارتاپی و تجارت الکترونیکی سرمایه گذاری کند.

به گفته رضا درخشان‌فر، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج موسسین این صندوق کارآفرینان بخش خصوصی هستند که سابقه طولانی در ارزش‌گذاری سهام شرکت‌ها و پشتیبانی از کسب‌وکارهای نوین دارند.


درخشان‌فر در این نشست خبری شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت فینووپارس، شرکت مشاوران پیشگام سرمایه اطمینان، شرکت توسعه روزآمد، شرکت مدیریت سرمایه پایاسپیدار و شرکت توسعه تجارت دانا سپیدار را موسسین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه سرو رشد پایدار یکم معرفی کرد.

حداقل ۵۰۰ میلیون تومان برای هر کد معاملاتی سرو

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج در رابطه با سازوکار فعالیت این صندوق سرمایه‌گذاری توضیح داد: «طول عمر این صندوق ۵ سال است که براساس امیدنامه قابل تمدید تا ۶ سال است و یک سال هم برای تسویه در نظر گرفته شده است. سایز سرمایه‌گذاری صندوق در شرکت‌های هدف بین ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان خواهد بود. هر کد معاملاتی باید حداقل ۵ هزار واحد این صندوق را خریداری کند که ارزش آن ۵۰۰ میلیون تومان است. البته در جریان پذیره‌نویسی ۲۰ درصد از این مبلغ دریافت می‌شود که معادل ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.»

 

اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

 

به گفته درخشان‌فر استراتژی این صندوق جسورانه سرمایه‌گذاری در حوزه تجارت الکترونیکی و مدل‌های موفق کسب‌وکارهای جهانی قبل اجرا در شرایط ایران خواهد بود.

به گزارش وبنا، رضا درخشان‌فر تمرکز صندوق جسورانه سرو روی استارتاپ‌هایی است که دنبال سری A و B سرمایه هستند و این صندوق قصد ندارد روی استارتاپ‌هایی که تازه در حال شکل‌گیری هستند سرمایه گذاری کند.

سرمایه‌گذاری در ۱۲ استارتاپ طی ۴ سال

علی حیدری، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه سرو رشد پایدار یکم در این نشست خبری از تلاش ۲ ساله موسسین این صندوق برای رسیدن شروع پذیره نویسی صندوق سرو خبر داد.

حیدری در رابطه با اهداق شکل‌گیری این صندوق گفت: «هدف اصلی ما این ست کمک قابل توجهی به اکوسیستم استارتاپی ایران انجام دهیم. ما فکر می‌کنیم که کمتر در زمینه سرمایه‌گذاری استارتاپ‌ها در مراحل رشد ثانویه فعالیت شده است به همین دلیل قصد داریم صرفا روی استارتاپ‌هایی که در مراحل رشد ثانویه هستند و بخشی از سهم بازار را در اختیار دارند سرمایه‌گذرای کنیم. هدف دیگر ما این است ک سیاست‌های سرمایه‌گذاری را به نحوی پیاده کنیم تا بتوانیم برای افرادی که به ما اعتماد کرده‌اند خلق ثروت کنیم.»

حیدری در پایان از قصد موسسین این صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه برای تامین سرمایه ۱۲ استارتاپ در ۴ سال آینده خبر داد و گفت که پس از پذیره نویسی در مدت کوتاهی روی ۳ استارتاپ سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *