تتر به دلیل شفافیت مالی و مدیریت ریسک مسئولانه، رکوردهای جدیدی ثبت کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳

 

تتر با تمرکز بر شفافیت مالی، انعطاف‌پذیری و همکاری با مجریان قانون، به‌عنوان یک رهبر در بازار استیبل کوین‌ها ظاهر شده است. با بیش از ۳۵۰ میلیون کاربر در سراسر جهان، ارز دیجیتال تتر دسترسی به خدمات مالی را به‌ویژه در مناطق محروم از بازارهای جهانی افزایش می‌دهد. امری‌که شفافیت مالی تتر را برای اکوسیستم‌های مالی مدرن حیاتی می‌سازد.

شفافیت مالی تتر بی نظیر است

تعهد تتر به شفافیت توسط گواهی‌های مستقل تقویت می‌شود که ذخایر ۱۱۸.۴ میلیارد دلاری آن را تایید می‌کند. مقدار ذخایری که ۵.۳ میلیارد دلار بیشتر از بدهی‌ها (کل تترهای ضرب شده) است. در حال حاضر تتر بیش از ۹۷.۶ میلیارد دلار ذخیره ارزی نزد خزانه‌داری ایالات متحده دارد.


ذخایری که تتر را در رتبه ۱۸ جهان در دارایی‌های خزانه‌داری (بالاتر از بسیاری از کشورها) قرار می‌دهد. شفافیت مالی تتر با گزارش‌های روزانه، حمایت از مصرف‌کننده و انطباق با مقررات، حتی از نهادهای سنتی فراتر رفته و خرید تتر را افزایش داده است.

تعهد تتر به اجرای قانون و پیشگیری از جرایم مالی

تتر به‌عنوان بزرگ‌ترین استیبل کوین بازار، فعالانه از اجرای قانون، برقراری ارتباط مستقیم با آژانس‌های پلیس و به‌کارگیری کارشناسان در تحقیقات خود پشتیبانی می‌کند. تتر با Chainalysis همکاری کرده و اخیرا واحد جرایم مالی T3 را راه‌اندازی کرده است. همچنین تتر با ۱۸۰ آژانس در ۴۵ حوزه قضایی برای مسدود کردن حدود ۱۸۵۰ کیف پول غیرقانونی و بازیابی بیش از ۱۱۳.۸ میلیون دلار دارایی همکاری می‌کند. اقدامات پیشگیرانه تتر شامل مسدود کردن نزدیک به ۵ میلیون دلار مرتبط با گروه لازاروس، یک سازمان هکری در کره شمالی است.

اخیرا وزارت دادگستری ایالات متحده مشارکت تتر در کشف نزدیک به ۹ میلیون دلار از یک کلاهبرداری سایبری را تایید کرد. همچنین از شفافیت مالی تتر در مبارزه با کلاهبرداری و مسدود کردن ۲۲۵ میلیون دلار مرتبط با طرح‌های کلاهبرداری خبر داد. تتر در مقایسه با رقبا، رویکردی فعال‌تر برای مسدود کردن کیف پول‌ها دارد. به‌طوری که آن‌ها را نه‌تنها با دستور قانونی، بلکه در صورت مشاهده سوء استفاده به‌طور داوطلبانه مسدود می‌کند.

شفافیت مالی تتر در ارزهای دیجیتال

کلاهبرداری منحصر به ارزهای دیجیتال و استیبل کوین‌ها نیست. بیشتر تقلب‌ها از ارزهای فیات سرچشمه می‌گیرند. بر اساس گزارش جهانی جرایم مالی نزدک، فناوری بلاک چین قابلیت ردیابی برتری در مقایسه با سیستم‌های سنتی دارد. به‌طوری که مقامات را قادر می‌سازد تا دارایی‌های غیرقانونی را سریع‌تر ردیابی و ضبط کنند.

شفافیت مالی تتر تاکنون منجر به مسدود شدن نزدیک به ۱.۸۶ میلیارد دلار دارایی‌های دیجیتال مرتبط با تراکنش‌های تقلبی شده است. تتر با مجریان قانون همکاری نزدیکی دارد تا بازیگران بد را پاسخگو نگه داشته و در عین حال از کاربران قانونی محافظت کند.

تتر از یک برنامه انطباق قوی استفاده می‌کند و با فروشندگان پیشرو مانند Refinitiv World Check و Chainalysis همکاری دارد. همچنین از پایبندی به قوانین احراز هویت مشتری (KYC) و ضد پول‌شویی (AML) پشتیبانی می‌کند.

شمول مالی تتر و تسلط دلار آمریکا

فراتر از مبارزه با تقلب، تتر با ارائه یک جایگزین پایدار در مناطقی با ارزهای بی‌ثبات، شمول مالی جهانی را ترویج می‌کند. تتر با ۹۷.۶ میلیارد دلار نزد خزانه‌داری ایالات متحده، به‌عنوان هجدهمین طلبکار از دولت ایالات متحده مطرح است. امری که وضعیت دلار ایالات متحده را به‌عنوان یک ارز ذخیره غالب تقویت می‌کند. در حال حاضر ۳۵۰ میلیون کاربر تتر از دسترسی بیشتر به تراکنش‌های مبتنی بر دلار، به‌ویژه در مناطقی با دسترسی محدودتر سود می‌برند.

تاب آوری تتر در میان نوسانات بازار

تتر انعطاف‌پذیری خود را در طول نوسانات بازار ثابت کرده است. مثلا طی یک هفته در خلال سقوط کریپتو در ماه مه ۲۰۲۲ توانست ۱۰ میلیارد دلار را بازخرید کند. مقداری که بیش از ۱۲ درصد از کل گردش آن را شامل می‌شد و نقدینگی بی‌نظیری را به نمایش گذاشت. برخلاف بانک‌هایی که معمولا برای مدیریت برداشت‌های بزرگ در تقلا هستند، ذخایر کامل و شفافیت مالی تتر، ثبات و اطمینان آن را تضمین می‌کند.