ظوابط فروش آنلاین طلا تصویب و ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹
فروش آنلاین طلا

ظوابط فروش آنلاین طلا تصویب و ابلاغ شد. براساس نامه سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان ایران به رئیس اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در راستای اجرای تبصره ماده (۱۱) آئین‌نامه اجرایی ماده (۱۲) قانون نظام صنفی سامانه معاملات آنلاین طلای آب شده و مصنوعات طلا، جواهر و نقره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی برای صدور و تمدید پروانه کسب برای اجرا ابلاغ شد.

براساس تبصره ۱ ماده ۲ ضوابط خاص رسته شغلی سامانه معاملات آنلاین طلای آب شده و مصنوعات طلا، جواهر و نقره، این سامانه مشتمل بر انواع بسترهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آنلاین بین خریدار و تأمین‌کننده است. همچنین تبصره ۲ این ماده سامانه‌های آنلاین فروشگاهی را که قصد فروش طلای آب شده و مصنوعات طلا، نقره و جواهر را دارند موظف به عقد قرارداد با تأمین‌کنندگان دارای پروانه کسب مرتبط با طلا و جواهر کرده است.


به گزارش وبنا، طبق ماده ۳ این ابلاغیه مصنوعات طلا و جواهر باید دارای کد استاندارد تولید و طلای آب شده باید دارای کد عیار سنجی باشد.

 

اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

 

ماده ۴ این ابلاغیه سامانه‌های آنلاین معاملات طلای آب شده و مصنوعات طلا،جواهر و نقره با مکلف به دارا بودن مکان پشتیبانی با رعایت شرایط زیر کرده است:
– محل نگهداری و ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران بر روی سرورهای داخلی شرکت‌های دارای مجوز از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای باشد.
– محل نگهداری کالا توسط تأمین کننده در مکان ذکر شده در پروانه کسب صادره از اتحادیه صنف طلا و جواهر باشد.

طبق ماده ۶ این ابلاغیه سازوکار احراز هویت خریداران از جمله استعلام از درگاه بانک و خدمات تراکنشی بر بستر مرکز ملی تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد. همچنین فروشندگان آنلاین طلا، جواهر و نقره موظف به  بهره‌گیری و استفاده از بیمه‌نامه‌های معتبر و سیستم ایمن حمل و نقل از قبیل شرکت سهامی پست جمهوری اسلامی ایران و دفاتر پستی معتبر و موسسات حفاظتی دارای مجوز هستند.

افزون بر این براساس ماده ۸ این ابلاغیه مسئولیت اصلالت، کیفیت و عیار طلای فروخته شده مطابق فاکتور صادره بر عهده صاحب سامانه آنلاین است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *