توضیح مدیرعامل زرین پال در رابطه با حکم حبس خود

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹

مدیرعامل پرداختیار زرین پال براساس حکم شعبه ۱۰۰ دادگاه کیفری دو شهرستان همدان تحت اتهام خیانت در امانت به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

مصطفی امیری، مدیرعامل زرین پال در گفتگو با وبنا در توضیح پرونده‌ای که منتهی به صدور این حکم شده است می‌گوید: «این پرونده به دلیل یک خرید به ارزش ۳۸ میلیون ۶۱۰ هزار تومانی تشکیل شده است. این خرید حدود یک سال قبل انجام شده است و با توجه به این که عدد تراکنش مشکوک بود حساب آن را مسدود کردیم. پرداخت‌کننده ادعا کرده بود که بردارش در خارج از ایران نیاز مبرمی به پول دارد و می‌خواهد به این مبلغ را به صورت ارز تحویل دهد. ما در زرین‌پال طبق سازوکار خود این تراکنش را مسدود کردیم و اعلام کردیم که طرفین باید احراز هویت شوند و اعلام کنند که رابطه با این موضوع خودشان مسئول خواهند بود. طرفین مستندات خود را تحویل دادند و با میل و رغبت خودشان تراکنش انجام شد. ظاهرا بعد از این موضوع طرفین به اختلاف بر می‌خورند و در حال حاضر مشخص نیست که کدام یک از طرفین راست و کدام یک دروغ می‌گوید. ما نیز به دلیل اعلام رضایت طرفین وجه را با حسابی که پذیرنده بود تسویه کردیم.»

به گفته امیری، شاکی برای این پرونده ۳ شکایت را با عناوین مختلف انجام داده که دو شکایت به تهران ارجاع و با توجه به مستنداتی که ارائه شده از او در این دو شکایت از ما رد اتهام شده است.


مدیرعامل زرین پال در رابطه با سومین شکایت انجام شده توضیح می‌دهد: «در سومین شکایت در دی‌ماه برای حضور در دادگاه ابلاغیه صادر شده بود که دلیل شرایط کرونا و توصیه قوه قضائیه به پیگیری غیر حضوری پرونده‌ها، تیم حقوقی زرین‌پال لایحه خود را ثبت و مشخصات شرکت و پذیرنده وجه را تحویل داده بودند. همچنین توضیحات مربوط به این پرونده را نیز تحویل قاضی کرده بودند. با این حال در حکم من آمده که متواری هستم. ولی من شرکت دارم چه طور متواری هستم؟»

امیری با اشاره به قانون تجارت الکترونیکی و قانون پرداختیاری، می‌گوید: «قانون تجارت الکترونیکی ارائه‌دهندگان خدمات را همراه به وظایف و حدود مسئولیت‌هایشان مشخص کرده است. قانون مرتبط با پرداختیاری نیز وظایف و مسولیت های ما و چگونگی انجام یک عمیلات توسط یک پرداختیار را مشخص کرده است. با این حال می‌بینیم که به راحتی محکوم می‌شویم. در حالی که ما طبق قانون وظایف خودمان را انجام دادیم و با توجه به مشکوک بودن مبلغ از همکاری‌های دو طرف برای رفع ابهام از این موضوع استفاده کردیم.»

مدیرعامل زرین پال در پایان می‌گوید: «در حالی در حکم من درج شده که در شرایط سخت تورمی و تحریم اقتصادی مرتکب به عمل بزه شد‌ه‌ام که ما فکر می‌کردیم با فعالیتمان در حال آسان کردن زندگی برای ۱۶۰ هزار پذیرنده زرین‌پال هستیم. نمی‌دانم که یک جوان که بخواهد کسب‌وکاری برای خود راه‌اندازی کند با دیدن صدور حکم‌های اینچنینی با چه امیدی باید دست به چنین کاری بزند.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *