اولین‌ سرمایه‌گذاری از طریق فیروزه پلت در یک بازی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
فیروزه پلت

اولین سرمایه‌گذاری از طریق پلتفرم فیروزه‌ پلت انجام شد.

به گزارش وبنا، آنطور که روابط عمومی گروه مالی فیروزه اعلام کرده در اولین سرمایه گذاری فیروزه‌پلت، یک سرمایه‌گذار حقیقی در یکی از استارتاپ‌های معتبر بازی‌سازی کشور سرمایه‌گذاری کرده است. این معامله با مدیریت فیروزه‌پلت انجام گرفت و طی آن یکی از سهامداران بذری استارتاپ، بخشی از سهام خود را به صورت نقدی به سرمایه‌گذار حقیقی واگذار کرد.

این سرمایه‌گذار حقیقی ساکن مازندران، که سابقه فعالیت چند ساله در بورس دارد، پس از دنبال کردن اخبار استارتاپی و با شناخت کافی از شرایط سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها، از طریق فیروزه‌پلت با گزینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری استارتاپی آشنا شد و از همین طریق برای خرید سهام این استارتاپ اقدام نمود.


فیروزه‌پلت سعی دارد با ایجاد بستری برای ارتباط سرمایه‌گذاران و سهامداران استارتاپ‌های مایل به واگذاری و ارائه خدماتی مانند راهبری مذاکرات برای رسیدن به معامله‌ای برد-برد، مشاوره ارزش‌گذاری و … نقش فعالی در جذب سرمایه‌های سرگردان کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان، فن‌آور محور و استارتاپی ایفا کند.

 

اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

 

در حال حاضر بیش از ۳۰۰ متقاضی خرید در فیروزه‌پلت ثبت‌نام کرده و بیش از ۴۰ سرمایه‌گذار بالقوه درخواست خرید یکی از استارتاپ‌های موجود در فیروزه‌پلت را ثبت کرده‌اند. در سمت متقاضیان فروش نیز بیش از ۱۲۰ متقاضی ثبت‌نام کرده که نیمی از آنان فرایندهای سامانه را برای ثبت درخواست واگذاری سهام استارتاپ خود طی کرده‌اند.

گفتنی است گروه مالی فیروزه در مهر ماه ۹۸ از فیروزه‌پلت به عنوان پلتفرمی برای تزریق سرمایه بخش سنتی به استارتاپ‌ها رونمایی کرد.

به گزارش وبنا، رامین ربیعی، مدیرعامل گروه مالی فیروزه سال گذشته در نشست خبری رونمایی از فیروزه‌ پلت گفت:‌ «‏ریسک سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها بالاست و نمونه موفق سرمایه‌گذاری داخلی در استارتاپ‌ها وجود ندارد. ‏گروه فیروزه با توجه به سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های موفق ایرانی هنوز سودی از این حوزه نداشته است.به این دلیل ‏گروه مالی فیروزه با راه اندازی فیروزه‌ پلت سعی دارد تجربه موفق سرمایه‌گذاری داخلی بر استارتاپ‌های ایرانی را رقم بزند. ‏فیروزه‌پلت سازوکاری است برای ایجاد امکان تعامل بنیان‌گذازان استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران سنتی، تا بتوان تجربه موفق و پرسود سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌ها حاصل شود.»

سعید مشهدی، تحلیلگر مالی گروه فیروزه نیز پیش از این در گفتگو با وبنا تجربه بی‌سابقه ایجاد امکان خرید و فروش سهام خرد استارتاپ‌ها و زمان‌بر بودن فرآیند انتقال مالکیت سهام و فرایند ورود و خروج به استارتاپ‌ها را دلیل به طول انجامیدن انجام سرمایه‌گذاری از طریق این پلتفرم اعلام کرده بود.

مطالب مرتبط:

فیروزه‌پلت سرمایه بخش سنتی را به استارتاپ‌ها تزریق خواهد کرد‎

در فیروزه‌پلت برای سهام ۲۲ استارتاپ ۱۲ خریدار پیدا شد

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *