معرفی وبسایت؛

خرید آنلاین روغن حیوانی اصیل کرمانشاهی

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹

خرید روغن حیوانی کرمانشاهی همیشه یکی از دغدغه های مشتریان این محصول بومی کرمانشاه بوده است. روغن حیوانی از دیر باز جزو سالم ترین روغن های خانواده های ایرانی برای مصارف پخت و پز و سرخ کردن میباشد. اما به دلیل رواج یافتن زندگی شهری در ۵ دهه اخیر این روغن به سختی به دست مصرف کنندگان میرسد. همین موضوع سبب شده است افراد سود جو با برند های نا معتبر و حتی معتبر روغن حیوانی ناخالص را با نام روغن حیوانی اصل به دست مشتریان برسانند. در این مقاله میخواهیم بررسی کنیم که مصرف کنندگان چگونه میتوانند به خرید روغن حیوانی اصل بپردازند.

تفاوت روغن حیوانی با روغن کرمانشاهی

روغن حیوانی در هر جایی که دام وجود داشته باشد میتواند تولید شود. در کرمانشاه از هزاران سال پیش به علت چراگاه های بسیار زیاد و وجود منابع آبی فراوان دام پروری شغل اصلی مردم بوده است. همچنین حضور کرمانشاه در دامنه های زاگرس این اقلیم باستانی را به منزل گاهی برای عشایر تبدیل کرده است چرا که کرمانشاه دارای ۴ فصل سال میباشد. تمامی این عوامل باعث شده تا کرمانشاه از گذشته به عنوان یکی از قطب های تولید گوشت و لبنیات در کشور مطرح گردد.روغن کرمانشاهی نیز در حقیقت همان روغن حیوانی میباشد با این تفاوت که به علت چرا کردن دام ها در دامنه زاگرس عطر و طعم شیر آن دام ها و به طبع آن روغن حیوانی حاصله از آن  بسیار بینظیر میشود.


به گونه ای که شعار وب سایت رسمی روغن حیوانی طلای لذیذ کرمانشاهی است. عطر و طعم ناب روغن حیوانی تولید کرمانشاه  به گونه ای از گذشته در یاد مردمان ایران ماندگار شده که روغن حیوانی را به عنوان روغن کرمانشاهی میشناسند.

روغن حیوانی چگونه تولید می‌شود؟

مراحل تولید روغن حیوانی به  دو صورت صنعتی و سنتی میباشد. روش سنتی تولد روغن حیوانی به ترتیب زیر است:

  1. ابتدا شیر دام (گاو یا گوسفند) را به دوغ تبدیل میکنند.
  2. دوغ را در مشک ریخته و با تکان دادن مشک کره آن را جدا میکنند.
  3. کره در داخل قابلمه بر روی حرارت قرار داده و روغن حیوانی را که به صورت شناور در بالای آن قرار میگیرد از آن جدا میکنند.
  4. ماده های شناور پس از سرد شدن تبدیل به روغن حیوانی میشوند.

در حقیقت روغن حیوانی عصاره کره است که دوغ آب آن گرفته شده. این روش تولید باعث میشود اسید های چرب اشباع مفید در روغن حیوانی بیشتر شده و همچنین تاریخ انقضای آن به نسبت کره بسیار طولانی تر شود.

انواع روغن حیوانی

روغن حیوانی برحسب نوع شیری که روغن از آن درست میشود دارای انواع مختلفی است. به عنوان مثال به روغن حیوانی درست شده از شیر گوسفند روغن حیوانی گوسفندی میگویند. ویژگی های روغن های حیوانی های تولید منطقه کرمانشاه در جدول زیر به صورت کامل ذکر شده اند.

 

فواید روغن حیوانی

روغن حیوانی برعکس تمامی تبلیغات منفی که در مورد آن میشود یک ماده مغذی برای بدن میباشد. به گفته متخصصین تغذیه روغن حیوانی به عنوان بنزین سلول های قلبی بسیار تاثیر گذارند و حتی از یکی از بیماری های قلبی به نام کاردیومیوپاتی پیشگیری میکند. مصرف روزانه یک قاشق چایخوری و یا حتی مقدار بیشتر آن توسط متخصصین تغذیه توصیه میشود.

اما در چاقی با روغن حیوانی باید گفت که این روغن حاوی اسید های چرب اشباع مفید میباشد که به هیچ وجه باعث چاقی نمیشود. نکته جالب در مورد روغن حیوانی این نکته است که در دمای اتاق به صورت مایع است و به همین دلیل در دمای طبیعی بدن هم مایع میشود و رسوب نمیکند.

برعکس تمامی روغن ها ، روغن حیوانی به شما حق انتخاب میدهد که برای چه طبعی مصرف کنید. به موارد زیر توجه کنید

  • روغن حیوانی گاوی > طبع گرم
  • روغن حیوانی مخلوط(گاوی و گوسفندی) > طبع معتدل
  • روغن حیوانی گوسفندی > طبع سرد

تهیه روغن حیوانی اصل در تهران و سایر شهر های ایران

روغن حیوانی اصیل کرمانشاهی را به ندرت میتوان در شهرستان های دیگر ایران خریداری کرد. متاسفانه بسیاری از کارخانه جات از این موضوع سوء استفاده میکنند و با برند هایی مثل نیک….. و با……  به عرضه روغنی غیر از روغن حیوانی میپردازند. باید توجه کنید که روغن حیوانی کرمانشاهی فقط در کرمانشاه تولید میشود و در کارخانه ای نزدیک کرج و یا مشهد.

به همین دلیل گروه محصولات ارگانیک آرتیشو که شرکتی در کرمانشاه است با استفاده از بستر آنلاین شبکه ای از تولید کنندگان بومی روغن حیوانی کرمانشاهی را ایجاد کرده است.

تمامی کاربران از طریق وب سایت روغن حیوانی(اینجا را کلیک کنید) میتوانند در هر جای ایران روغن حیوانی اصیل کرمانشاهی را سفارش دهند و درب منزل تحویل بگیرند.

قابل ذکر است که تمامی برند های موجود در این وب سایت همه تولیدات عشایر کرمانشاه میباشند و از جمله پرفروش ترین روغن های حیوانی این شرکت روغن حیوانی آرتیشو ، رزکالی و بویان است. این پلتفرم دارای گواهی نماد ساماندهی و درگاه پرداخت امن زرین پال میباشد

از طریق دکمه زیر شما میتوانید روغن حیوانی آرتیشو و سایر روغن های حیوانی را با تخفیف ۲۵ % برای خرید اول خریداری کنید.

آشپزی با روغن حیوانی

روغن حیوانی به دلیل داشتن نقطه دود بسیار بالا گزینه بسیار مناسبی برای آشپزی و پخت و پز است. همچنین به دلیل داشتن عطر و مزه خوب خوشمزگی غذاهای شما را دو چندان میکند. در این میان روغن حیوانی کرمانشاهی آرتیشو جزو برترین برند های روغن حیوانی شناخته شده است که نوع مخلوط آن علاوه بر داشتن عطر و بوی متوسط دارای طبع معتدل است. در صورت استفاده از روغن حیوانی حتما چلو های خود را نیز با این روغن تهیه کنید و یا نیمروی صبحانه تان را با این روغن بینظیر درست کنید. خرید روغن کرمانشاهی از طریق وب سایت روغن حیوانی بسیار ساده است.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *