«سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۳۹۹» فرصتی برای مشارکت بازی پژوهان

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹

اصلا قرار نیست در این خبر و به انگیزه برگزاری این رویداد درباره بازی و بازی‌سازی صحبت کنیم؛ بلکه طرف صحبت ­مان با علاقمندان به بازی‌پژوهی است. چرا که یکی از بخش‌های آن با عنوان «سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۳۹۹» به بازی­‌پژوهان و ارسال مقاله برای این رویداد اختصاص دارد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی ‌بازی‌های رایانه‌ای، بخش علمی سمپوزیوم بازی‌های جدی با هدف تمرکزبخشی به منابع علمی و تحقیق در جهت توسعه این بازی‌ها برگزار می‌شود. بازی‌پژوهان در این دوره و برای ارسال مقاله به سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۳۹۹، تا روز جمعه مورخ ۳۰ آبان‌ماه فرصت خواهند داشت و همچون سال گذشته، مقالات فقط به‌صورت انگلیسی پذیرفته می‌شوند. داوری مقالات در سه مرحله خواهد بود. از میان مقالات ارسال‌شده، مقالات منتخب علاوه بر دریافت جایزه نقدی، در روز سمپوزیوم به‌صورت شفاهی ارائه می‌شوند.

خوب است بدانید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یکی از حامیان این رویداد است که از بازی­‌های ارائه شده با موضوع کتاب و کتابخوانی حمایت می‌کند. به شکل ویژه امسال دبیرخانه رویداد مجموعا تا سقف ۷۰ میلیون ریال جایزه برای مقالاتی که به موضوع تجاری‌سازی بازی‌های جدی پرداخته باشند، تدارک دیده است.


استفاده از ظرفیت نشر بنیاد برای معرفی مقالات برتر

نکته مهم اینکه در دوره گذشته این رویداد، تمامی مقالات پذیرفته شده در پایگاه استنادی IEEE Xplore نمایه شده­اند. به شکل خاص در سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۱ مقاله در این پایگاه استنادی نمایه شدند. (از اینجا ملاحظه کنید)
خبر خوب دیگر اینکه هم­زمان با فعالیت دوباره نشر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، قرار است از این ظرفیت برای معرفی مقالات برتر ارائه شده در این رویداد استفاده شود. از آنجایی که تمرکز دوره جدید فعالیت انتشارات بنیاد روی طیف وسیعی از موضوعات حوزه شناختی و مطالعات بازی در شاخه‌های علمی و موضوعات فنی مرتبط با ساخت بازی خواهد بود، بنابراین بازی‌پژوهان با شرکت در بخش سمپوزیوم بازی‌های جدی سال ۱۳۹۹می‌توانند از این ظرفیت نیز استفاده کنند.

این چند نکته را رعایت کنید

حواستان باشد که در خصوص نوشتن و ارسال مقاله باید چند نکته را حتما رعایت کنید. اول اینکه مقالات فقط باید در قالب ارائه شده توسط IEEE ارسال شوند (اینجا را کلیک کنید). نکته دوم اینکه، تعداد صفحات مجاز برای نگارش مقاله، ۱۲ صفحه در قالب تعیین شده است. برای ارسال مقاله نیز محدودیتی وجود ندارد و هر نویسنده می‌تواند چند مقاله ارسال کند.
نکته دیگر هم مربوط به اصالت پژوهشی مقاله است. تمامی آثار باید دارای اصالت پژوهشی باشند. در صورتی که سرقت علمی برای هریک از مقالات محرز شود، نویسندگان آن مقاله امکان ارسال هیچ مقاله‌ای نخواهند داشت.

جوایز نقدی برای مقالات منتخب

بخش جذاب هر رویدادی جوایز آن است که در این رویداد هم به مقالات برتر ارائه شده جوایز نقدی تعلق می‌گیرد. جایزه مقاله برتر ۳۰ میلیون ریال است که توسط دبیرخانه جایزه بازی‌های جدی اعطا می‌شود.

دبیرخانه جایزه بازی‌های جدی برای مقالات شفاهی برگزیده نیز ۷۰ میلیون ریال جایزه در نظر گرفته است. به مقالات مرتبط با تجاری‌سازی بازی‌های جدی نیز توسط دبیرخانه جایزه بازی‌های جدی،۷۰ میلیون ریال اهدا می‌شود. به مقاله منتخب با مطالعه موردی مبتنی بر واقعیت مجازی/ واقعیت افزوده نیز ۳۰ میلیون ریال از طرف ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی داده می‌شود. جایزه بخش مقاله منتخب حوزه کودک و نوجوان این بخش را نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعطا خواهد کرد.

اگر با خواندن این خبر به شرکت در رویداد و ارسال مقاله به آن ترغیب شده‌اید، برای دریافت محورهای مقالات و راهنمای نگارش مقالات به سایت www.segap.ir مراجعه کنید.

برای شرکت در این بخش رویداد و ارسال مقاله به سمپوزیوم بازی­‌های جدی ۱۳۹۹ می‌توانند اینجا کلیک کنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *