با انعقاد تفاهمنامه همکاری میان معاونت علمی و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک؛

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ضمانت‌نامه تامین مالی دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹

تفاهم نامه ای بین معاونت علمی و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در راستای تسهیل روند تامین مالی شرکتهای دانش بنیان، فناور و خلاق منعقد شد.

به گزارش وبنا به نقل از معاونت علمی و فناوری تفاهم‌نامه‌ همکاری میان معاونت علمی و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک منعقد شد تا روند تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق تسهیل شود.

امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند بستری را فراهم کند تا شرکت‌های دانش‌بنیان، دسترسی بهتری به خدمات مالی و بانکی داشته باشند.


این تفاهم‌نامه به امضای حسین اسفندیاری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمد حسین مقیسه مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک  رسید.

حسین اسفندیاری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: با توجه به حوزه فعالیت این صندوق که صنایع کوچک را شامل می‌شود، امیدوار هستیم این همکاری مشترک به افزایش ارائه خدمات مالی به زیست بوم نوآوری کشور، منتهی شود.

وی بیان کرد: با توجه به این مسئله که بیشتر دارایی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از نوع نامشهود است، این شرکت‌ها در اخذ تسهیلات از بانک‌ها با چالش‌ مواجه می‌شوند. به همین دلیل  شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، نیازمند پشتیبانی و حمایت صندوق‌های ضمانت دولتی هستند.

معرفی خدمات به شرکت‌های دانش بنیان

همچنین روح الله استیری مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز ضمن اشاره به اهمیت ارتقاء ابزارهای مالی، گفت: بر اساس این تفاهم نامه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تلاش می‌کند تا ضمن معرفی خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به شرکت‌های دانش بنیان، زمینه استفاده این شرکت‌ها از خدمات صندوق را فراهم آورد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *