معرفی وبسایت؛

آرسام رباتیک؛ سازنده ربات‌های سرویس‌رسان و اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹

آرسام رباتیک همانطور کاز نامش پیداست در حوزه رباتیک فعالیت می‌کند.

گروه آرسام، با مشارکت جمعی از دانشجویان نخبه در زمینه رباتیک با گرایش‌های الکترونیک، مکانیک و کامپیوتر فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه تلاش دارد نقشی سازنده در راستای اعتلای دانش و علم رباتیک در کشور، ایفا کند.

خدمات آرسام رباتیک به شرح زیر است:


ربات سرویس رسان

ربات سرویس رسان یا خانگی، رباتی است که می‌تواند هم‌سان انسان، در خانه فعالیت کند. می تواند اجزاء خانه و اتاق ها را ببیند به درکی از محیط اطراف خود برسد، در خانه و محیط های بیرونی بدون برخورد با موانع حرکت کند.

رباتهای اجتماعی

ربات‌های اجتماعی شامل ربات هایی می‌شوند که در برخی از تعاملات اجتماعی با انسان از طریق صحبت، حالت‌های مختلف ظاهری یا سایر واسطه ها ارتباط برقرار می کنند. یکی دیگر از شاخه ها، ربات های دستیار هستند که به منظور رفع نیازهای خاص انسان توسعه یافته‌اند. از ترکیب ربات‌های اجتماعی و ربات‌های دستیار، ربات‌های دستیار اجتماعی پدید آمده‌است که به تعاملات اجتماعی یاری می‌رساند. هسته علمی ربات‌های دستیار اجتماعی با تاکید بر درمان اختلالات عصب تحولی، تحقیق و پژوهش در زمینه‌های شناختی را اولویت خود قرار داده‌است

 

کارگاه ها

گروه آرسام با دراختیار داشتن مجرب ترین فارغ التحصیلان در زمینه رباتیک، که علی رغم سابقه درخشان علمی، تجربه حضور و کسب مقام در مسابقات روبوکاپ جهانی، مسابقات ملی مهارت جهانی و مسابقات رباتیک داخلی را دارند، مجموعه‌ای از کارگاه‌های تخصصی رباتیک را برگزار می‌کند. این مجموعه شامل ۱۷ کارگاه در زمینه های مختلف رباتیک می‌باشد. آرسام این کارگاه ها را در سطح دانشگاه امیرکبیر برگزار کرده‌است و در صورت تمایل دانشگاه‌ها و موسسات دیگر، می‌تواند در محل‌های دیگر ارائه دهنده کارگاه‌ها باشد. بعلاوه محصولات آموزشی تولید شده توسط آرسام می‌تواند برای تعاملی‌تر شدن و ساخت ربات‌ها در کارگاه‌ها بکار گرفته شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *