بنیانگذار مزبار از جذب سرمایه 3 میلیارد تومانی خبر داد؛

مزبار مارکت‌پلیس صنعت پذیرایی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹

نشست خبری استارتاپ مزبار امروز، ۱۷ تیر ۹۹ برگزار شد. در این نشست ایمان ضیایی، بنیانگذار مزبار، بهنام جباری، مدیر بخش برنامه‌ریزی مزبار، طاها هاشمی، مدیر بخش عملیات مزبار، نرگس مستجیر، مدیر بازاریابی مزبار و امیرحسین بحرینی، سرمایه گذار فرشته این استارتاپ حضور داشتند.

مزبار یک استارتاپ در حوزه صنعت پذیرایی است که ۱۱۰۰ آیتم را در منوی خود قرار داده تا افراد بتوانند برای مهمانی‌های خود به طور آنلاین محصولات مورد نظر خود برای پذیرایی از مهمان را سفارش دهند. بنیانگذار مزبار در این نشست خبری از سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد تومانی یک سرمایه گذار فرشته در این استارتاپ و تبدیل شدن مزبار به مارکت‌پلیس صنعت پذیرایی خبر داد.

به گفته ایمان ضیایی، بنیانگذار مزبار، این استارتاپ در بهمن ۹۶ با سرمایه شخصی آغاز به کار کرده تا برگزاری دورهمی‌ها را برای افراد آسان کند.مزبار در ابتدا به طور متمرکز با ارائه فینگرفود به برگزار کنندگان مهمانی آغاز به کار کرده است. مزبار توانسته از عرف زمانی تهیه فینگرفود که ۴۸ ساعت است، رد شده و فینگر فود را در عرض ۴ ساعت به مشتریان تحویل دهد.


ایمان ضیایی در رابطه با حجم بازار صنعت پذیرایی در ایران، گفت: «از هر تهرانی به طور متوسط در هفته به میزان ۳۰ هزار تومان پذیرایی می‌شود و حجم بازار صنعت پذیرایی در شهر تهران ۱ میلیارد دلار است. با اتکا به این اطلاعات سعی کردیم با ذات تجارت آنلاین خود افراد را راحت‌تر از گذشته به صورت آفلاین دور هم جمع کنیم.»

به گزارش وبنا، بنیانگذار مزبار در رابطه با چالش‌هایی که این استارتاپ در طول دو سال و نیم فعالیت خود با آن‌ها روبه‌رو شده است، ادامه داد: «جهش ارزی سال ۹۷ مزبار را با مشکل مواجه کرد ولی در آبان ۹۷ موفق شدیم اثر آن را تعدیل کنیم. با مشکلی که با سیب‌اپ به وجود آمد برای ۸۵ درصد از کاربرانمان که تلفن همراه IOS داشتند مشکل ایجاد شد. از مسائل آبان ۹۸ که بگذریم، کرونا سبب افت ۸۵ درصدی فروش مزبار شد ولی وضعیت در فروردین و اردیبهشت ۹۹ بهرت شده است. به طور کل در فاصله بین آبان ۹۶ تا ۹۸ مزبار ۱۰۰۰۰ درصد رشد داشته است.»

ضیایی از جذب ۳ میلیارد تومان سرمایه از یک سرمایه‌گذار فرشته و از برنامه این استارتاپ برای جذب راند جدید سرمایه تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

بنیانگذار مزبار با خبر دادن از تبدیل این استارتاپ به مارکت‌پلیس صنعت پذیرایی گفت: «مارکت‌پلیس مزبار از این پس تمام بازیگران صنعت پذیرایی چه در قالب محصولات و چه در قالب خدمات را در خود جای خواهد داد. این مارکت‌پلیس به مردم استان تهران و البرز هم در زمینه محصولات و خدمات، خدمات می‌دهد و به مردم کل کشور در زمینه محصولات خدمات‌رسانی خواهد کرد.»

ضیایی حجم بازار آجیل و خشکبار کشور را نیز چیزی حدود ۱ میلیارد دلار اعلام کرد و از عرضه ۱۱۰ آیتم آجیل و خشکبار و ۴۵۰ آیتم غذایی در این استارتاپ خبر داد.

نرگس مستجیر، مدیر بخش بازاریابی مزبار مشتریان این استارتاپ را مشتری‌های خانگی و شرکت‌ها معرفی کرد و گفت: «در بخش B2c عمده‌ترین سفارش‌ها در مزبار توسط زنان خانه‌دار و سپس مردان مجرد به ثبت می‌رسد. در بخش B2B افراد برگزارکننده همایش‌ها و تالارها از جمله مشتریان مزبار هستند. همچنین سازمان‌ها برای هدایای سازمانی و سفارتخانه‌ها برای پذیرایی مراسم‌های خود از خدمات مزبار استفاده می‌کنند.»

مستجیر در رابطه با نحوه جذب مشتریان به استارتاپ مزبار گفت: «در بخش B2C جذب مشتری از طریق شبکه‌های اجتماعی آسان‌تر است ولی در بخش B2B به صورت سنتی و با مذاکره رو در رو مشتری جذب می‌کنیم.»

امیرحسین بحرینی که اخیرا به صورت شخصی در مزبار سرمایه‌گذاری کرده است در رابطه به دلیل انتخاب مزبار برای سرمایه‌‌گذاری، گفت: «یکی از انگیره‌هایم برای انجام این سرمایه‌گذاری  مشاهده تحولات در حوزه استارتاپ‌ها بود. به نوعی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این حوزه شدم. انگیره دیگر من این بود که آقای ضیایی را می‌شناختم و به توانایی‌ها او ایمان داشتم. هدف بزرگ من برای این سرمایه‌گذاری تبدیل مزبار به مارکت‌پلیس بود که اتفاق افتاد. هدف دیگر من این است که مزبار در بخش B2B فعالیت خود را گسترش دهد.»

یک دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

  1. سلام به تمام کارکنان محترم مزبار
    آشنابی من با مزبار حدود دو سال است و همواره از خدماتشان و تمام محصولاتشان رضایت کامل داشته ام و تمام دوستانم در دورهمی ها از غذاهای مزبار سورپرایز شده اند.
    مدیریت بینظیر ،و کارمندان بینظیر و محصولات بینظیر ، مزبار را در صدر قرار داده .
    آرزوی توفیق روزافزون برای شما 🌺

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *