رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد؛

ایجاد تابلوی جدید برای شرکت‌های استارتاپی در بورس

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

نشست هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار دوشنبه شب در محل این صندوق برگزار شد.

در این نشست دکتر علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر ضرورت انتشار اوراق نوآوری به عنوان یکی از الگوهای موفق در بازار سرمایه گفت: صندوق نوآوری با ابزارهای مالی متنوع، قصد تامین مالی اکوسیستم نوآوری را دارد.

وی با تاکید بر اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در عرصه سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش بنیان، سرمایه‌گذاری مستقیم را متوقف کرده و از ابزارهای متنوع با بازیگران اصلی برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کند، تصریح کرد: یکی از بازیگران اکوسیستم نوآوری در کشور، صندوق‌های پژوهش و فناوری هستند که در کارگروهی به ریاست وزیر علوم و دبیری صندوق نوآوری و شکوفایی مجوز فعالیت می‌گیرند.


وحدت افزود: تاکنون ۹ صندوق جسورانه بورسی مجوز فعالیت گرفته‌اند که چهار صندوق تاکنون در هیچ طرحی سرمایه‌گذاری نکرده‌اند و مجموع عملکرد آنها زیر ۸۰ میلیون تومان بوده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه از سازمان بورس خواست به حوزه شرکت‌های دانش بنیان نگاه خاص داشته باشد تا شرکت‌های بیشتری به سمت بازار سرمایه جذب شوند، گفت: ما انتظار داریم که با همکاری سازمان بورس و صندوق نوآوری، فعالیت صندوق‌های جسورانه بورسی موثرتر از گذشته شود. صندوق نوآوری علاوه بر حمایت های مالی آمادگی دارد در بخش کارشناسی نیز با بازار سرمایه همکاری لازم را داشته باشد

ایجاد تابلوی جدید برای شرکت های استارت آپی در بورس

به گزارش وبنا به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر در نشستی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: برای عملیاتی شدن مدل‌های پیشنهادی صندوق نوآوری آماده همکاری هستیم. بر این اساس می‌توان موارد درخواستی را مورد به مورد اجرایی کنیم و در صورت بروز مشکل، چالش‌های پیش‌رو را حل کرد. به همین منظور مدل‌های پیشنهادی را بررسی می‌کنیم اگر قرار به تسهیل‌گری یا ایجاد تغییر در امور باشد همکاری می‌کنیم تا ورود شرکت‌های دانش بنیان به بورس تسهیل شود.

قالیباف ضمن اشاره به اینکه شرکت‌های مشاور در بازار سرمایه می‌توانند در ارایه مشاوره به شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان در بورس راهکار ارائه کنند گفت: آمادگی همکاری برای ایجاد تابلوی جدید برای شرکت های استارتاپی و متناسب سازی شرایط پذیرش با ویژگی های شرکت های نواور را داریم.

وی در ادامه با اشاره به یک نمونه موفق در سازمان بورس بر اساس خلاقیت‌های شرکت‌های مشاور در بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: شرکت‌های مشاور در بازار سرمایه می‌توانند در ارائه مدل‌های خلاقانه برای حضور شرکت‌های دانش بنیان در بورس راهکار ارائه دهند.

مطالب مرتبط:

جایگاه روابط‌عمومی در بورسی شدن استارتاپ‌ها

تابستان ۹۹، بهترین زمان ورود استارتاپ‌های موفق ایرانی به بازار سرمایه

تپسی سودده و آماده ورود به بورس است

شیپور بورسی می‌شود

برنامه جدی سازمان فناوری اطلاعات ایران برای ورود شرکت‌های استارتاپی به بورس

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *