مدیرعامل پذیرش 24 از نهادینه کردن دورکاری در این پلتفرم نوبت‌دهی آنلاین می‌گوید؛

دورکاری؛ راه‌حل جدید استارتاپ‌های شهرستان‌ها برای جذب نیروی انسانی متخصص

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

شاید هیچ چیز مانند کرونا نمی‌توانست تجربه دورکاری را برای اکثریت قریب به اتفاق کسب‌وکارهای آنلاین به ارمغان آورد.

پدیده‌ای که سلامت ارزشمندترین سرمایه هر کسب‌وکار که همان نیروی انسانی است را به خطر انداخت و مدیران کسب‌وکارهای گوناگون را مجبور به دورکار کردن پرسنل خود کرد. اما باید دید که کسب‌وکارها در شرایط پساکرونا نسب به این تجربه چه رفتاری از خود نشان می‌دهند. نسبت به آن بی‌تفاوت می‌شوند و روال گذشته را پی می‌گیرند یا از مزایای دورکاری حداقل برای بخشی از تیم خود استفاده می‌کنند.

در این میان مدیران کسب‌وکارهای آنلاین در شهرستان‌های ایران که همیشه با چالش نیروی انسانی مواجه هستند، می‌توانند به استفاده حداکثری از تجربه دورکاری فکر ‎کنند.


مدیرعامل پذیرش ۲۴ در گفتگو با اشاره به تبعات مثبت و منفی شیوع کرونا برای اکوسیستم استارتاپی ایران، می‌گوید: «در حالی که پیامد شیوع کرونا برای برخی کسب‌وکارها کاملا منفی بود برای بعضی کسب‌وکارها در کنار تهدید فرصت‌هایی را در پی داشت. برای نمونه تهدید کرونا برای پذیرش ۲۴ به این دلیل است که ما یک پلتفرم نوبت‌دهی آنلاین هستیم و شیوع کرونا سبب شده تا مردم به مراتب کمتر از گذشته به بیمارستان‌ها و مطب‌ها مراجعه کنند. این موضوع سبب ریزش شدید در پذیرش ۲۴ شد و به زودی آمار دقیق میزان کاهش مراجعه مردم به مراکز درمانی را براساس اطلاعات موجود در پذیرش ۲۴ ارائه می‌کنیم.»

ابولفضل ساجدی به خطر افتادن سلامت نیروی انسانی را تهدید دیگر کرونا برای پذیرش ۲۴ قلمداد می‌کند و می‌گوید: «برای حفظ سلامت اعضای تیم به دورکاری روی آوردیم. ولی دورکاری برای شهری مانند یزد که زیر ۱ میلیون جمعیت دارد و رفت‌وآمد در آن آسان و ارزان است، دغدغه تلقی نمی‌شد. با این وجود کرونا سبب شد در این زمینه تهدیدی را با دورکاری تبدیل به فرصت کنیم.»

مدیرعامل پذیرش ۲۴ با بیان اینکه اکوسیستم شهرهای کوچک نظیر یزد هنوز به اندازه کافی بالغ نشده است، می‌گوید: «به طور طبیعی در شهری که دارای اکوسیستم بالغ نباشد، پیدا کردن نیروی انسانی ماهر و حرفه‌ای سخت است و برای نمونه ما در یزد همیشه با مسئله نبود نیروی انسانی ماهر مواجه هستیم. در شهرهای بزرگ نیز موضوع نیروی انسانی دغدغه کسب‌وکارها است ولی به روش‌های مختلف مانند ایجاد سیستم‌های رشد و بازی با اعداد و ارقام می‌توان نیروی انسانی مورد نیاز را تأمین کرد. در شهری نظیر یزد پیدا کردن نیروی انسانی به میزانی سخت است که می‌توان گفت نیروی انسانی برای کسب‌وکارها وجود ندارد و ما برای تأمین نیروی انسانی مجبور به پرورش آن هستیم که آن هم بسیار سخت است.»

ساجدی از تصمیم برای نهادینه کردن روش دورکاری در پذیرش ۲۴ خبر می‌دهد و می‌گوید: «کرونا باعث شد تصمیم‌بگیریم دورکاری را به طور زیرساختی در پذیرش ۲۴ نهادینه کنیم و از روش دورکاری برای تأمین هرآنچه در تیم داریم نظیر مدیران، کارمندان، فرآیندها، اصول و قوانین، استفاده کنیم. همچنین دورکاری این فرصت را در اختیار پذیرش ۲۴ قرار می‌دهد که نیروی انسانی مورد نیاز خود را از استان‌های دیگر تأمین کند. در سه هفته گذشته تمرکز تیم منابع انسانی پذیرش ۲۴ بر میسر کردن این هدف بوده است. در حال حاضر ۹۰ درصد تیم پذیرش ۲۴ دورکار است. در این مدت بحران‌های مختلفی را تجربه کردیم. آرمون و خطا کردیم، آموختیم و در هفته جاری به پایداری نسبی رسیدیم. در حال حاضر در حال تلاش برای استانداردسازی فرآیندها و امور مستندسازی هستیم. امیدواریم با رسیدن به پایداری کامل در موضوع دورکاری برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز که چندین ماه است به آن احتیاچ داریم، آگهی‌های استخدام جدید پذیرش ۲۴ برای جذب نیرو از استان‌های دیگر منتشر شود.»

مطالب مرتبط:

کاهش ۸۰ درصدی فروش پلتفرم‌های تخفیف گروهی در پی شیوع کرونا

خدمات رایگان رایچت به مراکز درمانی به‌منظور کاهش مراجعه حضوری مردم

آغاز دورکاری تیم زرین‌پال به دلیل شیوع کرونا

اکوسیستم استارتاپی در مصاف با کرونا

دورکاری کرونا را از تیم «باسلام» دور نگه‌ می‌دارد

مسیریاب‌های بلد و نشان اطلاعات مراکز درمانی کرونا را روی نقشه نمایش می‌دهند

حال بد پلتفرم‌های گردشگری ایران پس از شیوع کرونا

حجم بلیت‌های استردادشده تا پایان سال به ۳۰ میلیارد تومان خواهد رسید

به دلیل شیوع کرونا برگزاری رویداد آنلاین در لحظه‌نگار رایگان شد

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *