با انعقاد تفاهم نامه‌ای بین وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛

صدور مجوز سمن‌ها و تخصیص وام‌های اشتغال‌زایی برای بازی‌سازان تسریع می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸

به منظور مهارت افزایی جوانان؛ همسو با الگوی اسلامی- ایرانی و کمک به رشد کمی و کیفی بازی‌های رایانه‌ای و توسعه زیست بوم، تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای منعقد شد.

صبح امروز در ساختمان شماره ۲ وزارت ورزش و جوانان مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای با حضور سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، برگزار شد.

محمد مهدی تندگویان؛ معاون وزیر ورزش و جوانان در این مراسم اظهار داشت: در چشم اندازهایی که در رابطه با حوزه جوانان وجود دارد، کاملا آماده‌ایم تا با به کارگیری سمن‌های جوانان و پتانسیل‌های موجود، همراه و همسو باشیم تا کار ملی را برنامه ریزی و اجرا کنیم.


وی تصریح کرد: همچنین باید در موضوع بازی‌های رایانه‌ای بحث اشتغال‌زایی و تولید ثروت برای جوانان و کشور جدی‌تر گرفته شود تا برای جوانان ایجاد انگیزه کند.

همچنین، طی دو سال گذشته تحولی مثبت در حوزه سازمان‌های مردم نهاد ایجاد شده است و در مدار مشخصی از پروسه اشتغال قرار گرفته‌اند. اما عملا می‌بینیم که در بخش توانمند‌سازی جوانان که رسالت کار ما بود، موفق شده‌ایم و توانستیم سبک اشتغال سودآوری را در بین جوانان راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: باید چاره‌اندیشی درستی برای بازی‌های رایانه‌ای شود تا تشکل‌ها کارهای حرفه‌ای در زمینه بازی‌های رایانه‌ای انجام دهند و مسابقات بین‌المللی گیم برگزار کنند.

تندگویان در پایان با اشاره به وظیفه وزارت آموزش و پرورش گفت: باید مهارت‌آموزی را در کنار علم آموزی در مدارس برای دانش‌آموزان داشته باشیم و اوقات فراغت را به اوقات فراغت اشتغالی تبدیل و از کنار آن درآمد کسب کنیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این مراسم اظهار داشت: پیمایش ملی سال ۹۶ در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نشان می‌دهد که اغلب مخاطبان ما در بازی‌های ویدیویی جوانان هستند و این می‌تواند دغدغه مشترک ما و معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در حوزه نوجوانان و جوانان باشد.

وی ادامه داد در سند ملی بازی‌های رایانه‌ای مصوب شورای عالی فضای مجازی‌، دستگاه‌های زیادی در تحقق این سند معرفی و تکالیفی برای آنها تعیین شده است. امیدواریم دستگاه‌های مسئول نیز در این زمینه مشارکت داشته باشند.

پژمان گفـت: امیدواریم اجرای این تفاهم‌نامه به توسعه زیست‌بوم بازی‌های ویدیویی کمک کند تا شاهد تاثیر مثبت آن بر رشد کمی و کیفی بازی‌های موبایلی و رایانه‌ای باشیم. در حوزه مصرف، بازی‌های ویدیویی مخاطبان قابل اعتنایی دارد و لازم است برای آن‌ها هم برنامه داشته باشیم و با ارتقای سواد بازی در بین خانواده‌ها و بازیکنان می‌توانیم آنها را با مخاطرات و منافع این حوزه آشنا کنیم. همچنین تلاش می‌کنیم با برگزاری برنامه‌هایی، با همراهی وزارت ورزش و جوانان، در راستای کمک به تولید بازی‌هایی در جهت تحکیم خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی همراهی جدی‌تر همه دستگاه‌های مسئول را به‌همراه داشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: می‌توان بازار بازی‌های آموزشی را گسترش داد تا در کنار جنبه سرگرمی اهداف آموزشی هم داشته باشد. با همین هدف‌گذاری امسال رویداد بازی‌های جدی را با مشارکت دستگاه‌های متعدد برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به آمار سال ۹۶ بنیادملی بازی‌های رایانه‌ای که مشخص شده، ۲۸ میلیون بازیکن در کشور وجود دارد تصریح کرد: در حوزه مصرف بازی‌های رایانه‌ای بازیکن‌های فعال زیادی در کشور وجود دارد و سعی شده در بالا بردن و ارتقاء سواد بازی در میان خانواده‌ها و بازیکنان قدم برداریم.

منبع: اداره ارتباطات و امور بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *