دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کارهای اینترنتی:

کسب و کارهای آنلاین برای رفع موانع از ظرفیت های اتاق بازرگانی و سازمان نظام صنفی رایانه ای استفاده کنند

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷
استقلال جشنواره وب

نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در حالی برگزار می شود که برای اولین سال فعالین کسب و کارهای آنلاین در این انتخابات حضور دارند.

دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی با اشاره به سابقه زیاد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به خبرنگار وبنا گفت: «اتاق بازرگانی می تواند برای رفع موانع کسب و کارها مفید واقع شود. یکی از مهم ترین بخش هایی که اتاق بازرگانی عضو تاثیرگذار آن است، شورای گفتگو و کمیسیون ماده ۱۲ است که هدف اصلی آن رفع موانع کسب و کارها در مواردی است که قانون یا آیین نامه ای مخل کسب و کار شناخته شود. شورای گفتگو و کمیسیون ماده ۱۲ به لحاظ قانونی می‌تواند از آن قانون جلوگیری کرده یا تغییراتی در آن به وجود آورد تا اثر مخرب آن قانون اصلاح شود.»

شایان شلیله با بیان این که کسب و کار های آنلاین برای بهبود جایگاه و رفع موانع کسب و کار خود باید از همه پتانسیل های لازم استفاده کنند، گفت: «به همین دلیل حضور کسب و کارهای آنلاین در انتخابات این سازمان و یا ورود افرادی که با اکوسیستم آشنایی دارند به هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و کشاورزی می‌تواند گامی مثبت برای رفع موانع کسب و کار باشد. کسب و کارهای آنلاین هم مانند سایر کسب و کارها باید تلاش کنند تا برای رسیدن به هدف و مطالبه های صنفی از همه ظرفیت ها و امکانات استفاده کنند.»


او در پایان گفت: «در حال حاضربه لحاظ قانونی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی عهده دار بخش صدور مجوز بوده و انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کارهای اینترنتی نیز در بخش مالیات و روابط کارفرمایی جایگاه قانونی خود را تثبیت کرده است. ولی کسب و کارهای نوین باید از فضاهایی دیگر مانند اتاق بازرگانی و سازمان نظام صنفی با تمام ظرفیت استفاده کنند. خیلی خوشحالم که در یکی از ائتلاف ها چند نفر از افرادی که اکوسیستم استارتاپی کشور را می‌شناسند، حضور دارند. امیدوارم بتوانند کارهای مفیدی انجام دهند و ما هم از آن ها حمایت می کنیم.»

مطالب مرتبط:

نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران با حضور فعالان حوزه کسب و کارهای آنلاین، ۱۱ اسفند ۹۷ برگزار می شود

ورود استارتاپ ها به اتاق بازرگانی سبب مساعدت های زیادی از سوی اتاق بازرگانی به اکوسیستم استارتاپی خواهد شد

حضور کسب و کارهای آنلاین در اتاق بازرگانی سبب هم افزایی کسب وکارهای سنتی و نوین می شود

اتاق بازرگانی برای حفظ مشروعیت خود باید تمام کسب و کارها را در چتر خود پوشش دهد

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *