به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این مرکز در راستای انجام مأموریت های خود در حوزه ساماندهی و رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی با هدف فرهنگ سازی و کمک به ارتقاء کیفیت فضای تجارت الکترونیکی کشور و نیز حمایت از حقوق فعالان این حوزه به ویژه مصرفکنندگان و خریداران، ضمن تدوین شاخص های رتبه بندی کسب و کار های دارای نماد اعتماد الکترونیکی، در نخستین گام اجرایی در نظر دارد نظارت بر نحوه پاسخگویی کسب و کارها به شکایت های دریافتی از خریداران را مد نظر قرار دهد.
در این زمینه، با توجه به بررسی نحوه تعاملات و چگونگی پاسخگویی صاحبان امتیاز کسب و کارهای اینترنتی در رسیدگی به شکایت های دریافتی در طول مدت سه ماه اخیر، امتیازدهی اولیه بر مبنای شاخص های تعریف شده صورت پذیرفته است و لذا امتیازات دریافتی، در پنل کسب و کارها قابل مشاهده میباشد. ذکر این نکته ضروریست که در این مرحله، امتیازات از طریق پنل کسب و کار (در سامانه اینماد بخش مدیریت کسب و کار) صرفاً برای صاحبان کسب و کارها نمایش داده خواهد شد. صاحبان گرامی کسب و کارها می توانند از طریق پنل کاربری خود در سامانه اینماد بخش مدیریت کسب و کار و با کلیک بر روی دکمه “تغییرات امتیاز”، میزان امتیاز دریافتی حاصل از ارزیابی عملکرد خود در پاسخگویی به شکایات و سایر جزئیات مربوطه را مشاهده نمایند. شایان ذکر است کسب و کارها می توانند هرگونه نقطه نظر یا پیشنهادات خود را از طریق درج تیکت در سامانه نماد اعتماد الکترونیکی با محوریت رتبه بندی منعکس نمایند.