جریمه‌ی تقلب در عرضه کالا و خدمات اینترنتی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶

به گزارش روابط عمومی اتحادیه فناوران رایانه‌ای تهران، طبق ماده ۵۹ قانون نظام صنفی، تقلب عبارت است از عرضه یا فروش کالا یا ارایه خدمتی که از لحاظ‌ کیفیت یا کمیت منطبق با مشخصات کالا یا خدمت ابرازی یا درخواستی نباشد. جریمه تقلب، با عنایت به دفعات تکرار در طول هر سال به شرح زیر است:

مرتبه اول: جبران خسارت وارد شده به خریدار و جریمه نقدی معادل چهار برابر مابه‌التفاوت ارزش کالا یا خدمت ابرازی یا درخواستی و کالای عرضه یا فروخته شده یا خدمت ارایه داده شده، درصورتی که جریمه نقدی از مبلغ یکصد هزار (۱۰۰۰۰۰) ریال کمتر باشد، جریمه نقدی معادل یکصد هزار (۱۰۰۰۰۰) ریال خواهد‌ بود.

مرتبه دوم: جبران خسارت وارد شده به خریدار و جریمه نقدی به میزان هشت برابر مابه‌التفاوت ارزش کالا یا خدمت ابرازی یا درخواستی و کالای عرضه یا فروخته شده یا خدمت ارایه داده شده، درصورتی که جریمه نقدی از مبلغ دویست هزار (۲۰۰۰۰۰) ریال کمتر باشد، جریمه نقدی معادل دویست هزار (۲۰۰۰۰۰) ریال خواهد ‌بود.


مرتبه سوم: جبران خسارت وارد شده به خریدار، جریمه نقدی معادل دوازده‌ برابر مابه‌التفاوت ارزش کالا یا خدمت ابرازی یا درخواستی و کالای عرضه یا فروخته شده یا خدمت ارایه داده شده و نصب پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی و تعطیل محل کسب به مدت شش‌ماه، درصورتی که جریمه نقدی از مبلغ یک ‌میلیون (۱۰۰۰۰۰۰) ریال کمتر باشد، جریمه نقدی معادل یک میلیون (۱۰۰۰۰۰۰)‌ ریال خواهد بود.

تبصره۱: درصورت تقاضای خریدار مبنی بر استرداد کالای مورد تقلب، فروشنده علاوه بر تحمل مجازات‌های مقرر، مکلف به قبول کالا و استرداد وجه دریافتی به خریدار خواهد بود.

‌تبصره۲: درصورتی که در قوانین دیگر برای عمل متقلبانه مجازات شدیدتری پیش‌بینی شده باشد، فرد متقلب به مجازات مزبور محکوم خواهد شد.

یک دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *