گروه سرمایه گذاری البرز، سرمایه گذار و تولید کننده فرآورده‌های دارویی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶

گروه سرمایه‌گذاری‌البرز فعالیت خود را از سال ۱۳۴۵ با تمرکز بر تولید و توزیع فرآورده‌های دارویی، محصولات شوینده و مواد غذایی آغاز نمود. در همان سال‌های شروع فعالیت، موفق شد که نام خود را به عنوان مجموعه‌ای پیشرو در صنعت ایران ثبت نماید. از مهم‌ترین شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری‌البرز در دهه‌۵۰ می‌توان به شرکت‌های تولید دارو، ایران دارو و کی‌بی‌سی تولیدکنندگان محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی با برندهای مطرح دنیا، شرکت تولی‌پرس اولین شرکت تولیدکننده پودر لباسشویی با برند ایرانی (شوما و دریا)، شرکت کیوان از خوش نام‌ترین شرکت‌های تولید شیرینی و شکلات و شرکت پخش‌البرز با دارا بودن گسترده‌ترین شبکه توزیع محصولات حوزه سلامت در کشور نام برد.

در سال‌های اخیر استراتژی کلان گروه سرمایه‌گذاری‌البرز تمرکز بر صنعت دارو و خروج از سایر فعالیت‌ها بوده که بر این اساس زنجیره کاملی از تولید مواد اولیه، تولید محصول، بازرگانی و توزیع محصولات و فرآورده‌های دارویی در مجموعه شرکت‌های گروه ایجاد شده است. گروه سرمایه‌گذاری‌البرز به عنوان اولین شرکت سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار با بیش از ۱۸۰۰۰سهامدار حقیقی و حقوقی و ۱۳ شرکت تابعه که از شرکت‌های خوش نام پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار است و بیش از ۳۲۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص و کارآزموده، بخش قابل توجهی از تولید و عرضه محصولات دارویی کشور را بر عهده گرفته است.

شرکت سرمایه‌گذاری‌البرز (سهامی عام) ابتدا در سوم دی‌ماه ۱۳۴۵ بنام شرکت یکدل طی شماره ۱۱۱۶۸ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران ثبت گردید و پس از آن براساس تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۳۵۰/۰۸/۲۷، نوع آن از شرکت سهامی به شرکت سهامی خاص تبدیل شد و نام آن به شرکت سهامی‌خاص‌یکدل اصلاح شده است. به استناد صورت جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۲ تیر ماه ۱۳۵۳ نام شرکت از شرکت سهامی خاص یکدل به شرکت سرمایه‌گذاری‌البرز (سهامی خاص) تغییر یافته است. متعاقباً طبق صورت‌جلسـه مجمع عمومی فوق‌العاده, مورخ سوم مرداد ماه ۱۳۵۳ نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافت و نام فعلی این مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری‌البرز (سهامی عام) است.


موضوع شرکت براساس دومین ماده اساسنامه عبارتست از سرمایه‌گذاری و مشارکت در شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی، بازرگانی، ساختمانی و خرید و فروش سهام آن‌ها و خرید و فروش اوراق بهادار و اوراق قرضه و انجام هر گونه عملیات بازرگانی مجاز مربوط به موضوع شرکت است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت سرمایه‌گذاری‌البرز مراجعه نمایید.

وبسایت این مجموعه در گروه شرکت‌های بورس و فرابورس نهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران از دیدگاه داوران و همینطور آراء مردمی به عنوان برترین‌وبسایت معرفی شد.

 

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *