خانه ی جدید فریلنسر ها

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۴

پرشین فریلنسر مکانی است برای دورکاری و برون سپاری. این وبسایت می کوشد تا فضایی سالم را برای فعالیت نیروی کار مجازی فراهم کند و از طریق صدها فریلنسر ایرانی، برون سپاری پروژه ها را برای استارتاپ ها، سازمانها و شرکت ها یا کارفرمایان تسهیل کند. این پروژه ها در طیف وسیعی از رشته های تخصصی می تواند انجام شود که برخی از آنها عبارتند از: طراحی وب، گرافیک، ترجمه، نویسندگی، خدمات پشتیبانی اداری، بازاریابی و روابط عمومی، مدیریت مجازی، رسانه های اجتماعی، توسعه نرم افزار، برنامه نویسی موبایل و بسیاری رشته های دیگر.

تاریخچه پرشین فریلنسر

پرشین فریلنسر در واقع حاصل ۸ سال فعالیت تخصصی ما در زمینه خدمات ترجمه است. در واقع پیش از این ما به مدت بیش از ۸ سال مرکز ترجمه آنلاین پارس را مدیریت کرده ایم و اینک با توجه به گسترش فعالیت ها و نیاز روز افزون به نیروی کار متخصص و ماهر و مخصوصا کارمزد، بر آن شدیم تا علاوه بر کارآفرینی برای نیروهای متخصص در رشته زبان های خارجی، فرصت کسب و کار را برای سایر رشته ها نیز فراهم کنیم. چرا که هم خودمان نیازمند این تخصص ها هستیم و هم بر این باوریم که هزاران کسب و کار دیگر در ایران نیازمند چنین خدماتی هستند.

اما فریلنسر به چه معناست؟

اصطلاح فریلنسر اولین بار در قرن هجدهم توسط ” سر والتر اسکات” در رمان مشهور ایوانهو به کار برده شد و اشاره به سربازهایی داشت که در جنگهای قرون وسطایی به صورت مزدور والبته بدون التزام و تعهد به اربابی خاص، می جنگیدند یا اصطلاحا نیزه می زدند. بعدها واژه فریلنسر شکلهای دیگری هم به خود گرفت و کم کم تبدیل شد به اصطلاحی رایج. امروز به معنای کسی است که با گرفتن مزد، به صورت پاره وقت و یا ساعتی پروژه ای را انجام میدهد. البته این روزها فریلنسینگ دیگر در راستای نیزه زدن و یا جنگیدن نیست! و فریلنسر کسی است که خدمات تخصصی را به مشتریان یا کارفرمایان، بدون داشتن قرارداد بلند مدت ارائه می کند.


منظور از برون سپاری چیست؟

طبق تعریف ارائه شده در ویکی پدیای پارسی برون‌سپاری به واگذاری انجام فرآیندها یا فعالیت‌های داخلی یک کسب و کار به یک تأمین کننده خارجی تحت قرارداد مشخص اطلاق می‌شود. هنگامی که یک سازمان برخی از فعالیت‌ها یا فرایندهای کسب و کار خود را به عرضه‌کننده‌ای در بیرون از شرکت یا سازمان خود بسپارد این عمل را برون‌سپاری می‌نامند. در بسیاری موارد در برون‌سپاری، حق تصمیم‌گیری و عوامل تولید هم به سازمان دیگر واگذار می‌شود.

یک دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

  1. این خبر عالیه!، و اگه واقعا مدیران خوبی در این کار باشند، صد در صد مکان خوبی برای ساماندهی به این وضعیت بی سر و سامان خواهد بود. به امید روزی که باز هم از این. دست خبرها شاهد باشیم

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *