اختصاصی استارتاپ ویکند – جواد افتاده در گفتگو با وبنا

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۱

جواد افتاده یکی از مطرح ترین متخصصات حوزه رسانه های اجتماعی ست. او به کسب و کارهای نوپا یاری می رساند تا بتوانند از طریق رسانه های اجتماعی به معرفی خود بپردازند.

جواد افتاده موسس و مدیر روز رسانه های اجتماعی در ایران است. جواد افتاده همچنین یکی از مربیان این دوره از استارتاپ ویکند که اولین دوره این رویداد در ایران و تهران است ، به شمار می رود. این فرصت را غنیمتی دانستیم جهت مصاحبه ای با آقای افتاده. از جواد افتاده پرسیدیم : آقای افتاده ، به عنوان شخصی که یکی از تخصص های اصلیش شبکه های اجتماعیست ، فکر می کنید که شبکه های اجتماعی تا چه اندازه در رشد کسب و کارهای نوپا می توانند مفید باشند؟

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار استارتاپ ویکند تهران پاسخ داد : کسب و کارهای نوپا اصولا در مرحله اول به دنبال تحقیقات بازار و شناخت مخاطب یا مشتری خود هستند و نیازمند این هستند تا نگاه و رفتار مخاطبان امروز را درک و تحلیل کنند. از طرفی شبکه های اجتماعی امروز اجتماعی از افکار عمومی مختلف است که مخاطبان آنها را شکل داده است.

بنابراین یک استارتاپ می تواند دو رویکرد را در در این زمینه نظر بگیرد، رویکرد اول اینکه فضای موجود کاربران در شبکه های اجتماعی را رصد کند و علایق آنها را بررسی و طبق آنها استارتاپ خود را شکل کند و رویکرد دوم این است برای شروع می تواند ایده خود را در صفحه ای یا گروهی شکل دهد و وقتی به بلوغ از نظر جذب مخاطب رسید ایده خود را در فضایی خارج از شبکه های اجتماعی رشد دهد.

به عنوان سوال دوم از ایشان پرسیدیم : چه پیشنهادی برای شرکت کنندگان در رویداد استارتاپ ویکند دارید جهت برقراری ارتباط بهتر با شبکه های اجتماعی؟ جواد افتاده در پاسخ گفت : از کارکردهای اصلی شبکه های اجتماعی برای استارتاپ ها می توان به برندینگ، بازارسازی، تعامل و بازخورد لحظه ای، مانیتورینگ و ارزیابی محتوا، گسترش ارتباطات و غیره اشاره کرد.

امروز با توجه حضور گسترده مخاطبان در رسانه های اجتماعی فعالیت در آنها اجتناب ناگذیر هست. استارتاپ ویکندی ها باید در همان روزهای ابتدایی در کنار توسعه استارتاپ خود به فکر توسعه اکانت های سوشیال خود نیز باشند. حتی قبل از لانج اصلی خود می توانند به نوعی در رسانه های اجتماعی بازارسازی کنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *