مرکز رسانه‌های دیجیتال، رگولاتور محتوای فضای مجازی شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۱

به گزارش مهر، حسن علیزاده با اشاره به کاربردی شدن خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در کشور و با بیان اینکه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال نهاد اصلی نظارت بر مسائل فرهنگی، محتوایی و نرم‌افزارهای تلفن همراه است، گفت: متاسفانه در سال‌های قبل به دلیل نداشتن قوانین مشخص، نظارت در این حوزه به خوبی اعمال نمی‌شد و باید گفت که اقدامات نظارتی در چندماه اخیر شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه‌ای به صورت پیش‌نویس آماده شده و در کمیسیون محتوای شورای عالی فضای مجازی در حال بررسی است، اظهار داشت: با اجرایی شدن این آیین‌نامه وضعیت محتوایی سرویس های ارزش افزوده ساماندهی می‌شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با تاکید بر اینکه این مصوبه تا پایان سال جاری نهایی می‌شود، گفت: در این راستا مرکز رسانه‌های دیجیتال به رگولاتور محتوا تبدیل خواهد شد.


علیزاده با بیان اینکه تاکنون نهاد رگولاتوری در حوزه محتوا وجود نداشته تصریح کرد: بر اساس این مصوبه محتوای پیامک‌ها، تم موبایل، آهنگ پیشواز، بازی‌های موبایلی و سایر حوزه‌های مرتبط در این زمینه ساماندهی می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این مصوبه شرکت‌های فعال در این حوزه و اپراتورهای تلفن همراه باید مجوز لازم را از مرکز رسانه‌های دیجیتال اخذ کنند افزود: این پیش نویس پس از تصویب به همه شرکت‌های فعال در این حوزه و اپراتورها ابلاغ خواهد شد.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال با تاکید بر اینکه این خدمات به حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، خدمات شهری و سایر بخش‌های دیگر مرتبط می‌شود، گفت: اگرچه تلفن همراه می‌تواند فرایند زندگی بشر را تسهیل کند ولی در کنار خود می‌تواند عوارض منفی نیز داشته باشد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *