امیر حق رنجبر تغییر مدیرعاملی لندو را رسما پذیرفت

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

شنبه این هفته خبر رسید علیرضا قنادان به‌عنوان مدیرعامل جدید «لندو» منصوب و جایگزین امیر حق‌رنجبر شده است. قنادان پیشتر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران بود. اعلام این انتصاب در حالی بود که امیر حق‌رنجبر برکناری خود را تکذیب کرد و گفت این اتفاق خلاف توافق‌نامه سهامداری لندو است. او در پستی در اکس (توییتر سابق) بیان کرد: «قطعا از روش قانونی اجازه نمی‌دهیم بانک آینده حق‌خوری بکند.»

اکنون هفدهم اسفند ۱۴۰۲، امیر حق‌رنجبر با انتشار پستی در لینکدین جدا شدن خود از لندو را پذیرفته و به مدیرعامل جدید تبریک گفته، هرچند تاکید کرده که این اتفاق به “ناحق” رخ داده است. او از ذکر جزییات ماجرا صرف نظر کرده، اما بیان کرده در روزهای خوبِ لندو و برخلاف توافق‌نامه سهامداران شرکت، به دلیل اختلاف نظر با ارتباط فردا (سهامدار عمده‌ی شرکت)، این تصمیم را پذیرفته است.

امیر حق رنجبر، مدیرعامل سابق لندو

متن منتشر شده از سوی امیر حق‌رنجبر به شرح زیر است:


حدود ۹ سال پیش، لندو فعلی را همراه با برادرم و حمایت پدرم تأسیس کردیم. در اسفند سال گذشته، تقدیر این‌گونه بود که برادرم به رحمت خدا رفت و از لندو جدا شد. در اسفند امسال هم تقدیر به سمتی رفت که به ناحق من نیز از لندو جدا شوم.

امروز لندو، پس از ۹ سال فعالیت، با بیش از ۱۵۰ نفر پرسنل، ۲ میلیون کاربر، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان درخواست تسهیلات ماهیانه و شاخص NPS بالاتر از میانگین صنعت، به عنوان یکی از بزرگترین کسب و کارهای لندتک و فینتک شناخته می‌شود.

علت جدایی من، اختلاف نظر سهامداری در شیوه مدیریت شرکت بود. با وجود اینکه طبق توافق ‌نامه سهامداری (SHA) که در تیرماه ۱۴۰۱ (آخرین راند جذب سرمایه لندو) امضا شده بود، مدیریت عاملی بر عهده تیم کارآفرین بود، اما متأسفانه سهامدار ۷۰ درصدی (مجموعه ارتباط فردا با مالکیت بانک آینده) با در اختیار داشتن اکثریت هیئت ‌مدیره، بر خلاف توافق عمل کرد و اقدام به تغییر مدیرعامل شرکت کرد.

در این شرایط و با مشورت با دوستانم، تصمیم گرفتم که به منظور جلوگیری از صدمه‌ رسیدن به برند و جلوگیری از آسیب‌ دیدن پرسنلی که عزیزترین بخش کسب و کار برایم بودند، از حق قانونی خود صرف نظر کنم.

تمایل ندارم اختلافات داخلی را به صورت عمومی بیان کنم، اما به هر جهت بنده به عنوان شخصی که ۹ سال در لندو تحت شدید‌ترین فشارها از سوی رگولاتوری، بازار، سهامداری، بانک و… قرار داشتم و امسال نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم و همچنین بنیان‌گذار، سهامدار و عضو هیئت ‌مدیره این شرکت بودم، متأسفانه برخورد مناسبی با بنده نشد.

از طرفی، اطمینان دارم که به علت یکپارچگی تفکر در مدیریت، لندو با خروج من روزهای بهتری خواهد داشت.

از صمیم قلب، برای لندویی که با جون و دل در این سال‌ها با مرحوم برادرم برای بقا و رشدش زحمت کشیدیم، آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم پرسنل و رفقای عزیزم در لندو از این پس روزهای بهتری را تجربه کنند.

در پایان، برای آقای علیرضا قنادان که به عنوان مدیرعامل لندو تعیین شده‌اند، آرزوی موفقیت می‌کنم.