بهترین دوره DBA ویژه مدیران عالی، مدیران ارشد و صاحبین کسب و کار

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲

با شرکت در بهترین دوره DBA و گذراندن مباحث این رشته علمی، مدیریت حرفه‌ای بر کسب‌وکار خود را یاد می‌گیرید و برای اداره‌کردن تجارت خود، مهارت و تجربه لازم را به‌دست می‌آورید. در واقع، DBA یا همان دکترای حرفه‌ای، یک دوره تخصصی برای مدیران باسابقه است که بدین واسطه می‌توانند دانش مدیریتی خود را به‌شکلی تخصصی و کاربردی ارتقا دهند.

باتوجه به نیازمندی مشاغل امروز و شایستگی‌های لازم برای کامیابی در عرصه مدیریت سازمان‌ها، پرورش مدیرانی که دارای افق دید مناسب برای خلق آینده‌ای درخشان باشند، امری ضروری تلقی می‌شود. به‌دلیل اهمیت این امر، تصمیم گرفتیم محتوای این مقاله را به معرفی و توضیح دوره توسعه دانش DBA اختصاص دهیم.

مخفف رشته DBA

Dba برگرفته از عبارت (Doctorate of Business Administration) است؛ یعنی (دکتری مدیریت حرفه‌ای کسب‌وکار). در کسب‌وکارهای جدید، شیوه‌های رهبری خیلی تغییر کرده است. به همین دلیل افراد با گذراندن دوره‌های آموزشی مربوط، اصول مدیریتی حرفه‌ای را می‌آموزند تا آینده کاری خود را به‌سمت بهترشدن سوق دهند.


ویژگی های بهترین دوره DBA

ازآنجایی‌که دانش فراگیری dba در جهان کسب‌وکار امروز، یک تصمیم مساوی با پیشرفت است، عده زیادی از افراد به‌خصوص مدیران سازمان‌های خصوصی و دولتی و صاحبان کسب‌وکارهای جوان و قدیمی، مشتاق شرکت در این دوره‌ها هستند. در این راستا، معیارهای بهترین و کامل‌ترین دوره dba را معرفی کردیم تا در انتخاب آموزشگاه، با مشکل مواجه نشوید.

آموزش سرفصل های استاندارد، کابردی و مطابق با نیاز روز

یک موسسه آموزشی معتبر، دوره‌هایی جامع برای دانش‌آموختگان خود در نظر می‌گیرد که همه سرفصل‌های لازم را برای تسلط به علم مدیریت کسب‌وکار در خود داشته باشد. مسئله مهم دیگر، بحث به‌روزبودن شیوه‌های آموزشی است.

حضور اساتید معتبر در بهترین دوره DBA

از دیگر شاخص‌هایی که دوره dba را قابل اعتماد و معتبر معرفی می‌کند، برگزاری آن توسط اساتید بزرگ و فرهیخته است. موسسه‌‌های معتبر، در سایت یا بروشورهای دوره خود، رزومه‌ای مختصر از این اساتید درج می‌کنند تا شما بابت کیفیت آموزش خود خاطرجمع باشید.

مدرک DBA دارای اعتبار و ترجمه

گواهی‌های ساده پایان‌دوره را موسسات ناشناخته هم می‌توانند بدهند، اما یک مدرک معتبر که ازسوی نهادهای مرجع مانند وزارت علوم مورد تایید باشد و قابلیت ترجمه هم داشته باشد، فقط از یک موسسه آموزشی معتمد قابل دریافت است. شما می‌توانید با استناد بر این مدرک، آن را در رزومه‌های داخلی و خارجی‌تان قرار دهید.

دسترسی منعطف به دوره های آموزشی

اغلب کسانی که مشتاقند در دوره‌های dba شرکت کنند، مشغول کار و بیزینس‌گردانی هستند و نمی‌توانند مانند یک دانشجو، زمان مشخصی را برای حضور در کلاس در نظر بگیرند. یک موسسه معتبر، امکان برگزاری دوره‌های آنلاین و غیرحضوری را در برنامه خدمات‌رسانی خود گنجانده است و به افراد این امکان را می‌دهد که فارغ از محدودیت‌هایی که شرایط زمانی ایجاد می‌کند، آموزش ببینند.

بهترین دوره DBA با موسسه عالی کسب و کار ماهان

اگر شما هم در جایگاه مدیر سازمان یا صاحب یک کسب‌وکار، دوست دارید از روش‌های سنتی عبور کنید و به روش‌های نوین برسید، دوره dba ماهان، به شما کمک می‌کند تا شرکتی سازمان‌یافته بسازید و تبدیل به رهبری موفق شوید. مدرسه عالی کسب‌وکار ماهان، این دوره را به‌صورت گزینش‌شده و در بالاترین سطح آموزشی، به دفعات محدود در سال برگزار می‌کند.

فرصت استثنایی شرکت در بهترین دوره dba در ایران را ازدست ندهید و با مجموعه ماهان همراه باشید. شما در این دوره، قرار است تئوری‌های مدیریتی را با عمق بیشتر و درعین‌حال، کاربردی‌تر بررسی کنید و اجرای پیشرفته‌تری داشته باشید.

بهترین دوره DBA ماهان چگونه به پیشرفت کسب و کار کمک می کند؟

بالاترین سطح آموزشی برای مدیریت سازمان، دوره دی.بی.آی یا به اصطلاح مدیریت اجرایی است. متقاضیان با گذراندن این دوره، می‌آموزند که چطور رهبری کسب‌وکار را از شکل‌وشمایل سنتی و استادشاگردی، به‌سمت شیوه مدرن ارتقا دهند.

رشته dba، با تمرکز بر شیوه‌های کاربردی و عملیاتی، به گسترش مرزهای دانش و توانمندسازی مدیران منجر می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا در رویارویی با بحران‌ها و شرایط مختلف، بهترین تصمیم را بگیرند. گرایش دی.بی.آی، به مدیران این توانایی را می‌دهد تا درزمینه‌های بازاریابی، ایده‌پردازی، تامین منابع، عرضه محصولات و خدمات و فناوری اطلاعات، عملکردی حرفه‌ای داشته باشند.

بهترین دوره DBA ماهان، مناسب کدام گروه از افراد است؟

همه افرادی که دوره MBA (دوره کسب دانش مدیریتی، کارآفرینی و ارتقای شغلی) را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند و در هر رشته دیگری، مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرده باشند، مناسب این دوره هستند. رشته dba، همچنین به مدیران و کارآفرینان، مدیران ارشد و میانی و کارشناسان باانگیزه درزمینه کارآفرینی پیشنهاد می‌شود.

افرادی که از دوره dba فارغ‌التحصیل شده‌اند، بعداز دریافت مدرک خود، به فضای واقعی کار وارد می‌شوند تا دانسته‌هایشان را در میدان عمل و درزمینه ریشه‌یابی بحران‌های سازمانی بسنجند. به‌طور کلی، اشخاصی که قابلیت موفق‌شدن در گرایش dba را دارند، به شرح زیر هستند:

  • افرادی که دارای تفکری انتقادی و حقیقی هستند؛
  • کسانی که به مباحث نظری و تئوری مدیریتی علاقه دارند؛
  • کسانی که می‌خواهند برای مشکلات گذشته، راه‌حل‌های جدید کشف کنند؛
  • و کسانی که درزمینه تحقیق و یافتن راهکارهای جدید حل مسائل، روحیه و اشتیاق بالایی دارند.

مزیت هایی که شرکت در بهترین دوره DBA ماهان دارد

اگر جزء آن دسته افرادی هستید که دوره‌های dba را گذرانده است، قطعا با مزایای آن درزمینه‌های تقویت مهارت‌های انتقادی و تحلیلی و توانایی‌های مدیریتی آشنا هستید، اگر هم به‌تازگی قصد کرده‌اید که به این گرایش واد شوید، اجازه دهید از مزایای این آموخته‌ها برایتان بیشتر بگوییم:

  • آشنایی با مهارت‌های پول سازی و درآمدزایی
  • نگرش جدید کاری
  • بهبود دانش مدیریتی
  • مهارت استفاده از فنون و راهکارهای جدید
  • تسلط به فنون انجام تحقیق
  • امکان مشاوره تخصصی
  • ارتقای شغلی و کسب درآمد بیشتر
  • آشنایی با اصول کارآفرینی

سرفصل های بهترین دوره DBA موسسه ماهان

هدف از این درس، به‌کاربردن این دانش برای بهبود کارایی در فضای کسب‌وکار یا به‌عبارتی دیگر، دستیابی به اهداف انسانی در کسب‌وکار است. به‌طور کلی، DBA روابط مردم و سازمان‌ها را در ارتباط با کل افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و سیستم‌های اجتماعی تشریح می‌کند. در ادامه، سرفصل های دوره dba را با هم مرور می‌کنیم:

  • مدل ذهنی مدیران موفق
  • مدیریت منابع انسانی پیشرفته
  • مدیریت استراتژیک پیشرفته
  • مدیریت بازاریابی و برندینگ
  • تصمیم‌گیری و سیستم‌های پیشرفته اطلاعات
  • تحقیقات و مطالعه‌های کسب‌وکار
  • آینده‌پژوهی و کارآفرینی
  • حقوق تجارت بین‌الملل و مدیریتی بر مبنای ارزش‌ها، اخلاق و مسئولیت اجتماعی
  • مدیریت ریسک و سرمایه‌گذاری
  • حسابداری مدیریت
  • اقتصاد کلان پیشرفته
  • مدیریت پروژه

شرایط بازار کار برای دانش‌ آموختگان بهترین دوره DBA ماهان

DBA، تنها یک مدرک دانشگاهی برای پرکردن رزومه شما نیست. این گرایش تحصیلی، بینش جدیدی را درباره حل مسائل اجتماعی در دنیای واقعی به شما می‌دهد و بازار کار خوبی هم دارد. بدین معنا که بسته به زمینه تخصصی و علاقه کاری افراد، فرصت‌های خوبی را در سطح مدیرعاملی یک شرکت، سازمان غیرانتفاعی یا موسسه دولتی می‌سازد.

همچنین دانش‌آموختگان با کسب این مدرک، می‌توانند درزمینه‌های پرتقاضایی همچون مدیریت مالی، بازاریابی و اقتصاد، تحلیل مسائل مالی و تهیه طرح‌های تحقیقاتی تدریس کنند و به کسب درآمد بپردازند.

جمع‌بندی

خیلی از افراد به این فکر می‌کنند که آیا شرکت در دوره dba، ارزش این‌همه تلاش و جنجال را دارد؟ برخی ترجیح می‌دهند که به‌جای وقت‌گذاشتن برای شرکت در این دوره‌ها، به تجارت و کسب سود بپردازند ولی در نظر داشته باشید که DBA، همان چیزی است که شما را از سایر رقیبان‌تان متمایز می‌کند و رشدی چشمگیر و ماندگار به شما می‌دهد.