شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت در دبی برای تمامی اشخاص

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت در دبی برای تمامی اشخاص

 

در سال‌های اخیر شرایط ثبت شرکت در مناطق مختلف امارات از جمله دبی بیش از پیش ساده‌تر شده است و اشخاص متقاضی در این زمینه می‌توانند بعد از طی نمودن چند مرحله، شرکت خود را ثبت کنند و در امارات به کسب و کار خود مشغول شوند.

یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورها که سرعت بالای رشد آن، فضای مناسبی برای سرمایه‌گذاری افراد ایجاد کرده، امارات متحده عربی است، مزایای متعدد ثبت و راه‌اندازی شرکت در امارات باعث شده است که آمار ثبت شرکت در این کشور به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. همچنین پیشرفت چشم‌گیر امارات در جهان این منطقه را به قطب تجارت و مقصدی برای گردشگران مشهور تبدیل کرده است.


وجود دلایلی چون مدرن بودن، ثبات و رشد بالای اقتصادی و تجارت گسترده و زیرساخت‌های مناسب، افراد فراوانی را از نقاط مختلف جهان علاقمند به سرمایه‌گذاری در این منطقه به‌خصوص سرمایه‌گذاری در دبی، کرده است. در ادامه مطلب به توضیحاتی در رابطه با ثبت شرکت در دبی و بررسی شرایط و قوانین مربوطه می‌پردازیم، با ما همراه باشید تا از پاسخ سوالاتی که ممکن است برای طی کردن این مسیر در ذهن شما ایجاد شود مطلع شوید.

انواع مختلف مجوز ثبت شرکت در امارات

مجوزات ثبت شرکت در دبی یا مناطق دیگر امارات به ۳ دسته تقسیم بندی‌ می‌شوند:

-مجوز صنعتی Industrial License

-مجوز حرفه‌ای Professional License

-مجوز تجاری Commercial License

مجوز صنعتی

در این کشور برای کسب و کارهایی که در زمینه، تولید و پردازش کالا فعالیت دارند مانند: مواد غذایی، مواد صنعتی، داروسازی، نفت و گاز و… از مجوز صنعتی استفاده خواهد شد. شرایط ثبت شرکت در دبی از طریق این روش به این صورت است که میزان مالکیت باید ۵۱% به ۴۹% باشد. به این معنا که نماینده شرکت شما در دبی ۵۱% مالکیت و شما ۴۹% از مالکیت را در اختیار خواهید داشت. بهتر است بدانید به دلیل این‌که فعالیت شرکت صنعتی خواهد بود امکان ثبت شرکت مجازی در امارات از طریق این مجوز ممکن نخواهد بود و دفتر کاری شخص متقاضی حتمه باید دایر شود.

مجوز حرفه‌ای

مجوز حرفه‌ای به مشاغلی اختصاص داده می‌شود که خدماتی هستند و نیازمند توانایی‌های ذهنی خواهند بود. این خدمات نیازمند تحصیلات آکادمیک نیز هستند و با روش‌های علمی و دقیق همراه خواهند بود، مانند: شرکت‌های حسابداری و مشاوره‌ای، یا شرکت‌های وکالت و حقوقی. برای اخذ مجوز حرفه‌ای افراد باید شرایط زیر را داشته باشند:

مدرک معتبر تحصیلی

داشتن ۱ نماینده در امارات

حداقل تعداد سرمایه‌گذاران ۱ نفر

درست است که در این شرایط نام نماینده برده شده است اما مالکیت کل شرکت با متقاضی خواهد بود. نام نماینده صرفا در قرارداد ذکر خواهد شد و این شخص به حساب‌های شرکت دسترسی نخواهد داشت.

مجوز تجاری

ثبت شرکت در امارات با مجوز تجاری به افراد این امکان را خواهد داد که طیف گسترده‌ای از کالاها را به امارات وارد کنند و بفروشند، همچنین شرایط صادرات به خارج از امارات نیز وجود دارد. تجارت تجهیزات، خودرو و البسه و… در این دسته قرار دارند. با استفاده از مجوز تجاری امکان خرید و فروش املاک نیز وجود دارد. در این روش مالکیت ۵۱% به ۴۹% است. به‌این صورت که نماینده شما در دبی ۵۱% مالکیت و شما ۴۹% مالکیت شرکت را در اختیار خواهید داشت. برای دریافت مالکیت تمام توسط شخص متقاضی هیچ نماینده‌ای نباید وجود داشته باشد حتی در قرارداد.

معرفی انواع شرکت‌ها برای ثبت در دبی

-شرکت مشارکت عمومی

-شرکت مشارکت محدود

-شرکت با مسئولیت محدود

-شرکت سهامی عام

-شرکت سهامی خاص

-شرکت غیر سهامی

-هولدینگ

-شرکت‌های محلی

-شعبه شرکت‌های خارجی

-شعبه شرکت‌های حوزه خلیج فارس

-شعبه شرکت‌ها در منطقه آزاد

البته بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که امکان ثبت همه این شرکت‌ها برای ایرانیان ممکن نخواهد بود. برای ثبت شرکت بهترین انتخاب‌ها برای افراد ایرانی موارد زیر هستند:

-شرکت‌های سهامی

-شرکت‌های غیرسهامی

-شرکت‌های با مسئولیت محدود

-شرکت‌های سهامی و غیرسهامی در دسته مجوز حرفه‌ای قرار دارند و شرکت‌های با مسئولیت محدود در دسته مجوز تجاری هستند.

قوانین افتتاح حساب در امارات چگونه است؟

قوانین افتتاح حساب در امارات چگونه است؟

امکان افتتاح حساب در امارات در بانک‌های متصل به سوئیفت بدون ثبت شرکت و دریافت اقامت دبی وجود نخواهد داشت اما می‌توانید در بانک‌هایی مانند المرایا، شارجه اسلامی، MBank، حساب مجازی داشته باشید و به صورت آنلاین و رایگان ثبت نام این حساب‌ها را انجام دهید. این نوع حساب به سوئیفت متصل نیست و خدمات حضوری ارائه نمی‌دهد.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در دبی شامل موارد زیر است:

۱. مدارک شرکت ثبت شده دبی

۲. ایمیلی که برای ثبت شرکت استفاده شده

۳. داشتن حداقل ۱۸ سال سن

۴. پاسپورت

۵. مدارک اقامت و آیدی کارت

۶. شماره تماس

گرفتن اقامت دبی چه مزیت‌هایی دارد؟

گرفتن اقامت دبی چه مزیت‌هایی دارد؟

ثبت شرکت و اخذ اقامت دبی یک پروسه کوتاه است که شامل مزیت‌هایی می‌شود:

-ثبت شرکت در دبی با مالکیت صد درصد

-اخذ اقامت دبی با تمدید بدون شرط

-برخورداری از حق تحصیل و بیمه سلامت

-اخذ اقامت برای خانواده

-نرخ مالیات صفر درصد برای شرکت ثبت شده در دبی

-افتتاح حساب بانکی شخصی و شرکتی

-امکان شرکت در مناقصات

-امکان تجارت آزاد در بازارهای جهانی

-فاصله کم با ایران برای متقاضیان ایرانی

جمع بندی

در این مطلب اطلاعاتی را در رابطه با شرایط لازم برای ثبت شرکت در دبی برای تمامی افراد به شما عزیزان ارائه دادیم، ثبت شرکت یکی از راه‌های دریافت اقامت و بهره‌مندی از مزایای زندگی در دبی برای متقاضیان خواهد بود.