هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا: از نوآوری‌های باز استقبال می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۲

سعید محمدی‌ هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا در مراسم اهدای جوایز اولین دوره دیجی‌کالا پرایز اعلام کرد این شرکت از نوآوری‌های باز استقبال می‌کند و افزود از طراحان و افراد خلاق سراسر جهان دعوت می‌‌کنیم تا با ایده‌های هوشمندانه و نوآورانه در دوره‌های بعدی این رقابت شرکت کنند.

به گزارش پیوست، مراسم اهدای جوایز اولین دوره «دیجی‌کالا پرایز ۱۴۰۲» برگزار شد. دیجی‌کالا در سال ۱۴۰۲ مسابقه‌ای به نام دیجی‌کالا پرایز برگزار کرد که این رقابت مربوط به همکاری مشترک دیجی‌کالا با تیم «بسته‌ها» بود.

حمیدرضا چیت‌چیان مدیر برند دیجی‌کالا در این باره گفت: دیجی‌کالا پرایز تنها رویداد بین‌المللی دیزاین بسته‌بندی در ایران به شمار می‌رود و در دیجی‌کالا پرایز، موضوعات و دغدغه‌های متفاوتی در زمینه‌ دیزاین مطرح می‌شود و از طراحان و افراد خلاق سراسر جهان دعوت می‌شود تا با ایده‌های هوشمندانه و نوآورانه در این رقابت شرکت کنند.

او ادامه داد: موضوع مسابقه دوره اول، ارائه راه‌حل‌های نوآورانه برای بهبود تجربه‌ مشتریان از بسته‌بندی‌های دیجی‌کالا بود و حالا  اختتامیه دوره اول دیجی‌کالا پرایز است و می‌خواهیم با اهدای جوایز به نفرات برتر از آنها قدردانی کنیم.


مسعود طباطبایی مدیرعامل دیجی‌کالا هم در سخنانی کوتاه به اهمیت به محیط زیست در دیجی‌کالا پرداخت و عنوان کرد: دیجی‌کالا همیشه اولویت خود را احترام به محیط زیست قرار داده است و به همین خاطر ما در سایزهای متنوع و بسته‌بندی‌هایی با اندازه مناسب، کالاها را برای کاربران ارسال می‌کنیم.

سعید محمدی هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا هم در ادامه ضمن تاکید صحبت‌های طباطبایی ادامه داد: فرآیند بسته‌بندی در ارسال‌‌های اینترنتی و به طور کل تجارت الکترونیکی اغلب ساده است اما ما در دیجی‌کالا و تجارت الکترونیکی این موضوع را پراهمیت می‌دانیم و معتقدیم در هر نقطه‌ای که تحویل گیرنده کالا را دریافت می‌کند باید کالای خود را با بسته‌بندی‌های شکیل دریافت کند و ما این را یک نقطه تعیین کننده می‌دانیم. او افزود: بسته‌های دیجی‌‌کالا از اسفند ماه در طرح‌های جدید به کاربران ارسال می‌شود.

محمدی در ادامه به اهمیت نوآوری‌های باز در دیجی‌کالا پرداخت و توضیح داد: نوآوری‌های بزرگ جنبه‌هایی از نوآوری باز را دارد و ما ترجیح می‌دهیم به جای اینکه با چند نفر محدود ودر یک اتاق بسته تصمیم بگیریم  با تعداد زیادی از آدم‌ها و با اشتراک‌گذاری ایده‌ها به نتیجه برسیم. هیات داوران این رویداد هم از روسیه، هلند و امارات بوده‌اند و ۷۷ طرح به بخش انتخاب هیات داوران رسیده است.

در پایان این رویداد هم به نفرات برگزیده این رویداد به شرح زیر جوایزی اهدا شد:

دیپلم‌های افتخار و نامزدهای دریافت جایزه : راه‌حل‌های خلاق رایمون ریحانه فعال و ستاره یزدان‌خواه، امیرمحمدکلهری برای بسته‌بندی ایران را بساز، مریم میرزایی برای بسته‌بندی ابری، محسن کریمی برای بسته‌بندی کارتن قصه‌گو.

برندگان از آخر به اول : جایزه منتخب بسته‌ها: آزاده یافتیان برای بسته‌بندی آکاردئونی ، جایزه برنز: محمدسعید حسینی و محسن کوفیانی، جایزه نقره: حانیه ادهم و امیرحسین کشاورز، بسته‌بندی انیمیشن باکس، جایزه طلا: محمدرضا پارسا و علی حبیب‌اللهی، بسته‌بندی ایران