انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی پس از یک سال تعویق برگزار خواهد شد.

انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی برگزار می شود.

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲

به نقل از پیوست، انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی پس از یک سال تعویق برگزار خواهد شد. در یک سال گذشته، گروه های صنفی مختلف مرتبط بارها به دنبال برگزاری انتخابات برای اتحادیه بوده اند و حتی به وزیر صمت نیز نامه‌ای نوشته شده و نسبت به این موضوع شکایت به عمل آمده است.

مینا مهرنوش، سرپرست این اتحادیه که از سوی وزیر صمت به این سمت منسوب شده است، در مصاحبه با پیوست از اشتیاق هرچه بیشتر خود نسبت به تعیین تکلیف و برگزاری این انتخابات می گوید. خانم مهرنوش معتقد است که خود اتحادیه نقشی در برگزاری انختابات ندارد و هیئت عالی نظارت و وزارت صمت مسئول برگزاری این انتخابات هستند. در خود وزارت صمت هم معاون وزیر و دبیر هیئت عالی نظارت خود پیگیر این موضوع هستند.

خانم مهرنوش در مورد علت تعویق انتخابات می گوید: تغییراتی در سامانه نوین اصناف هم رخ داد که مزید بر علت شد، اما هیچ یک از این دلایل باعث نشده که از جدیت و عزم مسئولان صمت برای برگزاری انتخابات کم شود. حتی وزیر سابق صمت فاطمی امین و حتی وزیر جدید صمت عباس علی‌آبادی هم روی این موضوع تاکید کرده‌اند.


نحوه برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی از زمان برگزاری آن مهم تر است!

خانم مهرنوش معتقد است که نحوه برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی اهمیت بیشتری از زمان برگزاری آن دارد. ایشان می گوید که این انتخابات نهایتا تا دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد و اگر روال تخصصی کار درست پیش برود، این موضوع به سرعت حل و فصل می شود.

به گفته خانم مهرنشو، با توجه به نوآوری های گسترده در این فضا، ارائه مجوز کار پیچیده است و مدل های کسب و کار جدید، این پیچیدگی را دو چندان می کند. طبق گفته ایشان رخ دادن هر گونه کلاه برداری، باعث ایجاد هزینه های چشمگیری خواهد شد. ایشان در همین مورد می گویند:

مدتی قبل کسی در توییتر ادعا کرده بود که چرا اتحادیه کسب و کارهای مجازی به کسب و کارش مجوز نداده است. کسب و کار این شخص فروش متری زمین بود. خودتان را جای من و به طور کل اتحادیه کسب و کارهای مجازی بگذارید. اگر یک درصدی این شخص یا هر کسب و کاری که با مبالغ میلیونی و میلیاردی طرف هستند، بخواهند کلاهبرداری کنند. من در اتحادیه چه ابزاری دارم که بتوانم این موضوع را تشخیص دهم.

نهایتا خانم مهرنوش معتقد است که راه حل برگزاری انتخابات، ایجاد کارگروه های کارشناسی حرفه ای در وزارت صمت و هیئت عالی نظارت است. ایشان معتقد است که با استفاده از هوش مصنوعی می توان احراز هویت و اعتبار سنجی را ساده تر کرد.

 

منبع :پیوست