گروه صنعتی گلرنگ ۱۰۰ درصد سهام الوپیک را خرید

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲

گروه صنعتی گلرنگ، یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های صنعتی و بازرگانی ایران، با خرید ۱۰۰ درصد سهام شرکت الوپیک، مالک جدید این سامانه‌ی حمل‌و‌نقل آنلاین شد.

روابط‌عمومی سرآوا، یکی از سهام‌داران الوپیک، ضمن تأیید این خبر، اعلام کرد که گروه صنعتی گلرنگ از شش ماه پیش وارد مذاکره با سرآوا و دیگر سهام‌داران الوپیک شده بود. هدف گلرنگ از خرید الوپیک، توسعه و ارتقای شبکه‌ی حمل‌ونقل خود در فروشگاه آنلاین اُکالا اعلام شده است.

سرآوا، که پیش از این ۸.۲ درصد از سهام الوپیک را در اختیار داشت، امیدوار است با خروج موفق خود و دیگر سهام‌داران الوپیک، فرصت‌های تازه‌ای پیش روی این شرکت با ساختار سهام‌داری جدید قرار بگیرد.


فرزین فردیس، مدیرعامل سرآوا، درباره‌ی خروج از الوپیک گفت: «الوپیک یکی از استارتاپ‌های خوش‌نام و پرپتانسیل زمان خود بود که به‌دلیل پاره‌ای از مشکلات در ساختار سهام‌داری و حکمرانی و نیز مهاجرت بنیان‌گذاران آن، نتوانست رشد سریع روزهای اول فعالیتش را در درازمدت ادامه دهد. امیدوارم با تزریق سرمایه‌های انسانی و مالی و مدیریتی توسط مالکان جدید، این پتانسیل‌های نهفته شکوفا شود و روز‌به‌روز هرچه بیشتر در خدمت ارزش‌آفرینی برای مشتریان قرار گیرد.»

الوپیک در حال حاضر حدود ۸۰ نفر نیروی انسانی دارد و به‌عنوان یکی از بازیگران برجسته‌ی خدمات آنلاین حمل‌ونقل پیک موتوری B2B و B2C به‌شمار می‌آید.

سرآوا می‌گوید: «درصدی از منابع حاصل از فروش سهام الوپیک را به‌منظور انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید مصرف خواهد کرد تا در تعهد خود به اکوسیستم استارتاپی کشور پیش‌گام باقی بماند.»

این دومین خروج سرآوا از پورتفولیوی سرمایه‌گذاری خود در دو سال گذشته است. پیش‌تر سرآوا از ساختار سهام‌داری گروه علی‌بابا خارج شد و سهام خود را به بنیان‌گذاران آن واگذار کرد.