چشم‌انداز مایکت؛ افزودن امکانات جدید در حوزه سرگرمی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

نشست خبری اپ‌استور ایرانی مایکت امروز (۲۴ خرداد ۱۴۰۰) با هدف تبیین وضعیت کنونی و چشم‌انداز این اپ‌استور، تشریح قابلیت‌ها و امکانات فنی آن و توضیح در حوزه منابع انسانی مایکت برگزار شد. وحید رحیمیان، مدیرعامل مایکت، کمیل کمال، مدیر فنی مایکت و حدیث خسروی، مدیر روابط عمومی مایکت در این نشست خبری پاسخگوی خبرنگاران بودند.

به گزارش وبنا، مدیرعامل این اپ‌استور اندرویدی در این نشست خبری مایکت را یک پلتفرم دو وجهی معرفی کرد که یک سوی آن توسعه‌دهندگان و سوی دیگر آن خریداران یا کاربران قرار دارند. وحید رحیمیان ترافیک نیم‌بها، سرعت دانلود بالا، وجود بازی‌های تحریم شده، آپدیت سریع بازی‌ها، پشتیبانی پرداخت، امنیت بالا، توضیح فارسی برای اپلیکیشن‌ها و دارا بودن نسخه اپلیکیشن مطابق با قابلیت‌های گوشی کاربر را از جمله مزیت‌های اپ‌استور مایکت برای کاربران معرفی کرد.

رحیمیان همچنین جلوگیری از ایجاد انحصار در اکوسیستم اپلیکیشن، ارائه نسخه جدید، نمایش نظرات کاربران، امکان جذب کاربر ارگانیک با قرار گرفتن در نتایج جستجو، پیشنهاد شدن به عنوان اپلیکیشن مرتبط و پروموت شدن اپلیکیشن‌های با کیفیت را از مزایای مایکت برای توسعه‌دهندگان دانست.


مدیر عامل مایکت در ادامه با ارائه آمار و ارقام جدید این اپ‌استور به تشریح وضعیت کنونی مایکت پرداخت. به گفته رحیمیان براساس برآوردها مایکت در حال حاضر ۲۵ نصب فعال دارد. مایکت همچنین ۱۰ میلیون کاربر فعال ماهانه، ۷۰ میلیون جستجو در ماه و ۷ هزار ترابایت ترافیک ماهانه دارد. افزون بر این براساس اعلام مدیر عامل مایکت، تعداد دانلود اپلیکیشن‌ها وبازی‌ها از مایکت بالغ بر ۶۰ میلیون دانلود در ماه است.

طبق اعلام مدیر عامل مایکت۲۲ هزار توسعه دهنده و ۳۵۰ هزار اپلیکیشن در حال حاضر در این اپ‌استور ایرانی حضور دارد. همچنین فروش این اپ استور در سال گذشته ۲.۸ برابر شده است.

رحیمیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود حفظ شیب رشد کسب و کار، بهبود دائمی کیفیت سرویس، تعامل بیشتر و بهتر با توسعه دهندگان و اضافه کردن امکانات جدید در حوزه سرگرمی را به عنوان محورهای چشم انداز پیش روی مایکت معرفی کرد.

کمیل کمال، مدیر فنی مایکت در بخش دیگری از این نشست خبری به ارائه اطلاعات فنی پیرامون زیرساخت و ظرفیت‌های فنی مایکت پرداخت. به گفته کمیل کمال، ترافیک مایکت با ۴۰ درصد رشد از ۵ هزار ترابایت در فروردین ۹۹ به نزدیک به ۷ هزار پانصد ترابایت در اسفند ۹۹ رسیده است.

طبق اعلام مدیر فنی مایکت، فضای ابری این اپ استور شامل پردازش، ذخیره سازی، شبکه CDN و پهنای باند در سال گذشته ۲.۵ برابر شده است. کمیل کمال همچنین تمرکز اصلی زیر ساخت مایکت را در سرعت دانلود کاربران، دسترسی پذیری و اتوماتیک کردن فرآیندها اعلام کرد.

به گفته مدیر فنی مایکت نیمی از دانلودهای روزانه این اپ‌استور از طریق جستجو انجام می‌شود. در همین راستا کمال میزان رشد جستجو در مایکت در سال ۹۹ را ۴۰ درصد اعلام کرد. افزون بر این میزان جستجوی روزانه در مایکت برابر با ۲.۳ میلیون است.

آنطور که کمیل کمال اعلام کرد روزانه ۵۰۰ اپلیکیشن در مایکت به روزرسانی و ۵۰ هزار اپلیکیشن در مایکت بررسی می‌شود.

بخش سوم ارائه‌ها با سخنرانی حدیث خسروی، مدیر روابط عمومی مایکت به منابع انسانی و تیم مایکت اختصاص داشت. به گفته خسروی تیم مایکت شامل ۷۰ نفر است که به دلیل کرونا نیمی از این تیم به صورت دورکار فعالیت می‌کنند. تیم پشتیبانی توسعه دهنده‌ها در مایکت بیش ۲۰۰ اپلیکیشن جدید یا نسخه ارسالی را در روز و حدود ۱۰ هزار تیکت را در ماه بررسی می‌کند.

مطالب مرتبط:

کاهش سهم مایکت از درآمد توسعه‌دهندگان از امروز اجرایی شد

کاهش سهم مایکت از درآمد توسعه ‌دهنده‌ ها با دید بلند مدت

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *