مجمع عمومی عادی سالانه سال ۹۹ سپیدار سیستم آسیا روز سهشنبه ۴ خرداد ماه در سالن کنفرانس دفتر مرکزی شرکت همکاران سیستم برگزار شد.
حمیدرضا رنجبری مدیرعامل سپیدار سیستم از رشد ۱۰۶ درصدی درآمد شرکت اصلی، رشد ۲۲ درصدی مشتریان و رشد ۱۴۹ درصدی سود عملیاتی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: «سپیدار علیرغم شرایط سال ۹۹ و دورکاری حداکثری، عملکرد موفقی در رشد و توسعه کسبوکار داشته است و توانستهایم تعداد مشتریان سپیدار و دشت را به بیش از ۶۳۰۰۰ مشتری برسانیم.»
وی ادامه داد «رویداد مهم سال گذشته عرضه اولیه سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا بود که در ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ برگزار شد و این شرکت با نماد «سپیدار» به بازار سرمایه ورود پیدا کرد. سرمایه فعلی این شرکت ۲۰۰ میلیارد ریال است».
در این جلسه که با حضور ۷۹.۹۵ درصد از صاحبان سهام شرکت، نمایندگان سازمان بورس و موسسه حسابرسی نویننگر مانا برگزار شد، با توجه به سود ۴۵۷۳ ریالی به ازای هرسهم، هیئتمدیره پیشنهاد مبنی بر توزیع ۲۰۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم را ارائه داد که به تصویب رسید. سود نقدی از تاریخ ۲۶ خرداد از طریق سامانه سجام پرداخت میشود.
رشد کسبوکار سپیدار سیستم در سال ۹۹
رنجبری با پرداختن به جزییات عملکرد مالی سپیدار سیستم در سال ۹۹ گفت: «آمارها نشان میدهند که این شرکت سال گذشته نیز در مسیر موفقیت و انجام کامل تعهدات به سهامداران حرکت کرده است.» در این راستا بودجه درآمد عملیاتی در سال مالی گذشته ۱۰۱ درصد محقق شده است.
همچنین سود عملیاتی ۱۰۰درصد و سود خالص با ۱۱۸درصد تحقق بودجه همراه بوده است که نشان از روند رو به رشد و دقت در هدفگذاریها دارد. با توجه به تخقق این اعداد خبر خوب برای سهامداران این است که سود هر سهم در سال ۹۹ به عدد ۴۵۷۳ ریال رسید.
مهمترین دستآوردهای عملیاتی سال ۹۹
رنجبری مهمترین دستآوردهای عملیاتی سال ۹۹ را به شرح زیر بیان کرد:
توسعه کمی و کیفی شبکه نمایندگی
«با توسعه شبکه نمایندگان در سال ۹۹ در مجموع ۲۹۰ نماینده سپیدار، دشت و آموزش با این شرکت همکاری میکنند. عملکرد نمایندگان سپیدار دستاوردهای بسیار خوبی به همراه داشت و این شبکه موفق شدند ۹۵۰۰ مشتری جدید را به مشتریان شرکت اضافه کنند.»
توسعهی محصولی و پاسخگویی به بخش بزرگتری از مشتریان
از جمله فعالیتهای انجام شده تکمیل راهکار بازار پخش بوده است تا این سیستم پاسخگوی مشتریان بیشتری در بازار باشد. همچنین شرکت سپیدار سیستم آسیا دستاوردهایی مثل توسعه محصول دشت، تکمیل سبد محصولات حوزه بازرگانی و همچنین برقراری ارتباط محصولی با کسبوکارهای آنلاین را در کارنامه توسعه محصولات خود داشته است.
سرخط اهداف استراتژیک ۱۴۰۰
مدیرعامل سپیدار سیستم با اشاره به برنامههای استراتژیک شرکت در سال ۱۴۰۰ گفت: «یکی از اهداف و نقاط تمرکز شرکت در سال ۱۴۰۰ تولید محصول سپیدار ابری بر بستر تکنولوژیهای روز است. ما به کمک یک تیم متخصص در سال جدید، زیرساختهای شرکت را آماده کردهایم و خط کسبوکاری جدیدی به موازات محصولات فعلی توسعه میدهیم. این تکنولوژیها مسیر توسعهی محصولاتمان را در راستای روندهای روز دنیا مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی باز خواهد کرد.»
توسعه بازار و گسترش شبکه نمایندگان، توسعه خدمات پشتیبانی و اجرای طرح فراگیر آموزش از جمله دیگر اهداف استراتژیک سپیدار سیستم است.