کاهش مصرف سوخت در کشور؛ سامانه هوشمند مدیریت یکپارچه حمل بار راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰

با ایجاد سامانه هوشمند جامع مدیریت یکپارچه حمل بار در کشور، این حوزه پرکاربرد سامان‌دهی می‌شود.

ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری نهادهای مرتبط اقدام به راه‌اندازی سامانه هوشمند جامع مدیریت یکپارچه حمل بار در کشور کرده است.

حمل و نقل بار را یکی از شریان‌های حیاتی اقتصاد جهانی می دانند؛ به این معنا که تمامی تولیدکنندگان برای ارسال کالای خود به دست مصرف‌کنندگان و بازارها، نیازمند حمل کالاهای خود هستند. در این راستا، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پروژه‌ای برای افزایش بهره‌وری حمل‌ونقل بار از طریق یکپارچه‌سازی فرآیند اخذ مجوز و توسعه فناوری‌های نوین تعریف کرده است. اجرای کامل پروژه ایجاد سیستم های مدیریت هوشمند ناوگان به کاهش مصرف سوخت خودروها نیز منجر خواهد شد.

این کار با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق اجرایی می شود و ایده‌های خلاقانه آنها به کار بسته می‌شود تا این صنعت به سمت فناورانه شدن و توسعه یافتگی حرکت کند.


حمل‌ونقل به عنوان یکی از بخش‌های موثر بر اقتصاد باید متوازن و همسو با سایر بخش‌های اقتصادی و اجتماعی رشد کند. زیرا بین کارایی آن با کارایی عمومی اقتصاد همبستگی نیرومندی وجود دارد. به همین دلیل توجه به این صنعت جهانی و پرکاربرد در دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *