رپورتاژ آگهی؛

گفت‌وگوی آخرین خبر با سخن‌گوی پویش مردمی “دولت کارآفرین”

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰

جناب آقای علی رضایی، سخن‌گوی پویش مردمی دولت کارآفرین در گفت‌وگو با آخرین خبر در خصوص این پویش گفت: با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی کشور قابل حل هستند، متاسفانه افراد کارنابلدی که تخصصی در رفع مشکلات کلان ندارند توانایی حل این مشکلات را هم‌ ندارند. پویش مردمی دولت کارآفرین با ارائه برنامه و راهکار مدون، قصد برون رفت از این شرایط را دارد.

او افزود: از ۶ ماهه گذشته با دعوت از اساتید حوزه اقتصاد دانشگاهی و حوزوی و متشکل از کمیسیون‌های تخصصی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیست که هر کدام برنامه‌هایی به صورت تخصصی ارائه می‌دهند، راه‌اندازی شدند.

رضایی ادامه داد: از اساتید حوزه اقتصاد دانشگاه‌های آزاد اسلامی، دانشگاه‌های سراسری، تشکل‌های دانشجویی و حوزه‌های علمیه دعوت به عمل آمد تا بتوانیم با استفاده از دانش و تجربه این افراد مشکلات را حل کنیم.


سخن‌گوی پویش مردمی دولت کارآفرین با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل اصلی کشور در شرایط فعلی، اقتصاد است بیان کرد: ما از کارگروه‌ها و افرادی که در این زمینه تخصص دارند دعوت کردیم که به عنوان مشاور و قدرت در پویش حضور داشته و به ما کمک کنند.

او تصریح کرد: این پویش سازوکار شفافی دارد که تحت تاثیر سیاست‌زدگی قرار نمی‌گیرد ولی به صورت سیاسی عمل می‌کند. جوانان فعال و انقلابی بدنه اصلی پویش هستند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سیاست‌زده نخواهد شد.

رضایی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی این پویش، موضوع کارآفرینی مبتنی برصنعت و برنامه‌های غیر وابسته به نفت می‌باشد.

او با معرفی نماینده این پویش در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری گفت: دکتر علی محمد نوری با توجه به سوابق علمی و عملی به نمایندگی از پویش مردمی دولت کارآفرین به عنوان کاندید ریاست جمهوری در انتخابات پیش رو معرفی شده است که دانش و تجربه‌های بسیاری در این حوزه دارد.

او افزود: بسیاری از گروه‌ها و احزاب سیاسی فقط حرف از کار را می‌زنند و به‌صورت عملی اتفاقی نمی‌افتد، چون تجربه یا دانش چنین‌کاری را نداشتند و یا کشورمان را وابسته به دیگر کشورها کردند.

سخن‌گوی پویش مردمی دولت کارآفرین در خصوص مسئله اشتغال جوانان گفت: تمرکز اصلی این پویش، برروی بسته اشتغال جوانان است تا بتوانیم حال عمومی خوبی را برای جامعه به ارمغان بیاوریم.

رضایی با تاکید براینکه اولویت اصلی پویش، اقتصاد است، گفت: نخستین برنامه، مهار تورم، تقویت تولید داخلی، ارتباطات اقتصادی بین‌المللی، تمرکز بر تولید صنعتی و تقویت کارخانه‌های مادر تخصصی در داخل کشور می‌باشد. اگر این کارخانه‌ها تقویت شوند، به زیرمجموعه‌های آن‌ها و صنایع کوچکتر کمک می‌شود و چرخش مالی ایجاد خواهدشد. ما با ارزش افزوده‌ای که ایجاد می‌کنیم، آنها را به فروش می‌رسانیم.

او بیان کرد: در حوزه نفت، تمرکزمان بر روی صنایع پتروشیمی است و همچنین در صنعت خودرو ایجاد یک صنعت پایدار خودروسازی و با کیفیت، با واگذاری به بخش خصوصی و در موضوع فرهنگی و اجتماعی، افزایش سن ازدواج، نابه‌هنجاری‌های اجتماعی، راه برون‌رفت ازین شرایط و ایجاد اشتغال برای جوانان است.

رضایی با اشاره به ایجاد فرهنگ و مکتب کارآفرینی بیان کرد: مدیریت فضای مجازی، بهبود و تقویت شرایط ارتباطات جمعی و پیام‌رسان‌‌های داخلی و خارجی، محیط‌زیست، کاهش برداشت آب‌های زیرزمینی، مکانیزه‌کردن کشاورزی، تدوین سند جامع صنعت کشاورزی و رفع آلاینده‌های صنعتی وخودرویی در سطح کلان از دیگر برنامه‌های ما هستند. و یکی از شاخص‌ترین موارد توسعه صنعتی، توسعه کشاورزی کشور است.

او در خصوص عوامل مدنظر در تنظیم این برنامه‌ها گفت: این برنامه‌ها با توجه به تحریم‌های شدیدی که در دولت بعد خواهیم داشت، چیده‌ شده‌اند‌ و در صورت کاهش تحریم‌ها به تعامل سازنده با کشورهای دیگر خواهیم پرداخت که به توان تولید داخل کمک به‌سزایی خواهد کرد.

سخن‌گوی پویش مردمی دولت کارآفرین خاطرنشان کرد: بازار هدف‌مان در تعامل خارجی، کشورهای همسایه است که کمترین تاثیر را از تحریم‌های استکبار جهانی امریکا گرفته‌اند.

او در پاسخ به این سوال که اگر دکتر نوری از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شود، چه می‌کنید، گفت: ما تابع قانون هستیم و هر دستوری که شورای نگهبان صلاح بداند برای‌مان محترم است.

دکتر علی محمد نوری به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری تشکل و پویش مردمی دولت کارآفرین معرفی شد.

مدارک و سوابق :

۱) دکترای مدیریت کسب و کار

۲) کارشناس ارشد مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک

۳) رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه حکمت منیر مرکزی

۴) ۳۰ سال عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی و تولیدی کارآفرین برتر کشوری

۵) مدیر عامل شرکت نمونه کشور در سال ۱۳۷۵ و اخذ لوح از ریاست جمهور وقت

۶) مولف کتاب دکترین اقتصاد مقاومتی ناب در سال ۱۳۹۸

۷) عضو هیئت مدیره کانون کارآفرینی و انجمن قطعه‌سازان خودرو استان در دهه ۱۳۸۰

۸) نویسنده و پژوهش‌گر مقالات علمی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و تحلیل‌گر روابط بین‌الملل

کانال تلگرامی پویش دولت کارآفرین

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *