ستاد توسعه زیست فناوری اعلام کرد؛

سهم فناوری‌های زیستی از درآمد ناخالص ملی با ۳ برنامه افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰

آنطور که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده، ستاد توسعه زیست فناوری این معاونت قصد دارد با اجرای ۳ برنامه ملی به افزایش سهم فناوری‌های زیستی از درآمد ناخالص ملی کمک خواهد کند. به باور ستاد توسعه زیست فناوری، افزایش ۱۰ درصدی سهم فناوری‌های زیستی می‌تواند نقشی مؤثر در رونق اقتصادی کشور ایفا کند.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی یک برنامه ۱۰ ساله به دنبال افزایش سهم اقتصاد زیستی از درآمد ناخالص ملی است کاری که ذیل ۳ برنامه ملی سلامت، زیست‌فناوری صنعتی و امنیت غذایی اجرایی خواهد شد.

این برنامه ملی نقشی تأثیرگذار در رونق اقتصادی کشور و ارتقای سهم فناوری‌های زیستی در کشور دارد. فناوری‌هایی که ایرانیان ثابت کرده‌اند در آن توانمندی و ظرفیت بالایی دارند و در طی سال‌های اخیر روند توسعه این علم در کشور سرعت بالایی داشته است.


پیش‌بینی شده است که با اجرای این ۳ برنامه ۱۰ ساله، به میزان ۵۱.۹۳۸ میلیارد دلار به ارزش درآمد ناخالص کشور از طریق فناوری‌های زیستی افزوده شود. آمارها نشان می‌دهد که در حال حاضر سهم زیست‌فناوری صنعتی از درآمد ناخالص ملی عددی حدود ۲۱ میلیارد دلار، سلامت ۶ میلیارد دلار و امنیت غذایی بیش از ۲۳ میلیارد دلار است.

اما با اجرای این برنامه ملی سهم این حوزه‌های فناورانه از درآمد ناخالص ملی بیشتر خواهد شد. این کار منجر به شکوفایی اقتصادی و تزریق ارزش افزوده بالایی به کشور خواهد شد.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت مشخص به دنبال ارتقای دانش و فناوری‌های زیستی برای کسب ثروت و رفاه عمومی است. اجرای این برنامه نیز در همین راستا تعریف شده است.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *