گزارش سال 99 حرکت اول منتشر شد؛

برنامه سال ۱۴۰۰ حرکت اول؛ ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارها

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰

گزارش سال ۹۹ حرکت اول، بازوی سرمایه‌گذاری همراه اول، منتشر شد. آنطور که حرکت اول در گزارش خود اعلام کرده، این شرکت سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۰ قصد دارد بیش از سال گذشته برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای مرحله میانی و بالاتر بودجه اختصاص می‌دهد. قابل ذکر است در روزهای پایانی سال گذشته ، محمد مهدی عباسخانی، مدیرعامل این شرکت، برآورد حجم سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ را بین ۵۰۰تا ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

در گزارش منتشر شده، سرمایه گذاری مجدد در بازه زمانی کمتر از یکسال در کسب و کار پینکت و همچنین مشارکت در افزایش سرمایه درشرکت سانا (آچاره و اوبار) و کمک به تامین مالی همراه مکانیک (پس از سرمایه گذاری در اردیبهشت ۹۹) که هر سه در زمینه خرده فروشی آنلاین فعالیت دارند، نشان از عزم جدی حرکت اول برای حمایت از شرکتهای سبد سرمایه گذاری خود دارد.

حرکت اول با انتشار ترکیب سهامداران، اعلام کرد ۹۸% سهام این شرکت متعلق به شرکت ارتباطات سیار است و سایر سهامداران شرکت شامل شرکت همراه کسب و کارهای هوشمند، نقش اول کیفیت و پیشتازان تجارت ویستا می‌باشد.


در این گزارش، به معرفی اعضای هیات مدیره نیز پرداخته شده که در بین آنها نامهایی آشنا در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی دیجیتال کشور دیده می‌شود.

از نکات جالب پرتفوی حرکت اول، خالی بودن بعضی حوزه های اعلام شده این شرکت، برای سرمایه گذاری تاکنون است، از انجاییکه حرکت اول اعلام کرده است که در ۷حوزه تجارت الکترونیک و رسانه، خدمات مالی و بیمه، حمل و نقل و گردشگری، تکنولوژیهای نوآورانه، سلامت، آموزش و ارتباطات و رسانه سرمایه گذاری میکند. در حال حاضر در سبد سرمایه گذاری حرکت اول، شرکتی در حوزه های سلامت، خدمات مالی و بیمه، ارتباطات و رسانه و تکنولوژی های نوآورانه دیده نمی‌شود و ازین رو احتمال میرود که در سال جدید حرکت اول روی این حوزه ها مذاکرات بیشتری انجام خواهد داد.

عباسخانی مدیرعامل حرکت اول در این گزارش اعلام کرده است که زنجیره ارزش داده و هوش مصنوعی، جز حوزه های جدید حرکت اول خواهد بود.

حرکت اول در سال گذشته، در یک کسب و کار خارج از کشور با نام دیجی شی که در زمینه خرده فروشی آنلاین فعالیت دارد، نیز سرمایه گذاری نموده است و شنیده ها حاکی از آن است که این شرکت، عزم جدی در شناسایی و سرمایه گذاری در کسب و کارهای فعال در خارج از کشور را با حفظ اولویت نگاه ل به داخل کشور دارد.

آدرس، آخرین سرمایه گذاری حرکت اول در سال ۹۹ محسوب میشود که هر چند به طور رسمی اعلام نشده است اما به نظر میرسد عدد سرمایه گذاری حرکت اول در این کسب و کار، رکورد عدد سرمایه گذاری سال ۹۹را شکسته باشد.

حرکت اول در این گزارش ادعا میکند حدود ۴۰درصد سرمایه گذاری کل اکوسیستم استارتاپی کشور و بیش از ۷۰درصد سرمایه گذاری در استارتاپهای مرحله میانی و بالاتر سراسر کشور را انجام داده است.

این شرکت  از برنامه های پیش رو در سال جدید را علاوه بر سرمایه گذاری اولیه و مجدد در مراحل میانی و رشد، تمرکز بر خدمات پس از سرمایه گذاری و راه اندازی مرکز خدمات دهی به تیمهای سرمایه پذیر عنوان و بر استفاده از زیرساختهای همراه اول در این موضوع تاکید نموده است.

همچنین این شرکت سرمایه گذاری که جز شرکتهای لایه اول همراه اول محسوب می‌شود، سرمایه گذاری مشترک با سایر شرکتها و صندوقهای سرمایه گذاری خطرپذیر را از برنامه های جدیش در سال جدید برشمرد.

این گزارش با معرفی هابهای حرکت اول به اتمام میرسد که حضور این شرکت در لایه های پایینتر(بذری و پیش بذری) را نشان میدهد که با سرمایه گذاری در شتابدهنده هاب شیراز (شرکت هوشمند اول برتر شیراز)، هاب اصفهان(شرکت هوشمند اول برنای اصفهان) و هاب بهشتی (شرکت هوشمند اول بهشتی) و دارا بودن بیش از ۵۰درصد سهام آنها با مشارکت دانشگاههای شیراز، اصفهان و شهید بهشتی، به شناسایی و حمایت از کارآفرینان و ایده ها در مراحل ذکر شده میپردازد.

برای دانلود فایل پی دی اف گزارش حرکت اول اینجا کلیک کنید

 

 

 

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *