برگزاری مراسم اختتامیه جایزه ملی راهکارهای نوآورانه‌ی یونیسف همزمان با اینوتکس ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

مطابق هماهنگی‌های صورت گرفته میان دبیرخانه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز جایزه ملی راهکارهای نوآورانه برای چالش‌های کودکان و نوجوانان در دوران همه‌گیری کرونا، در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس،‌ جایزه ملی راهکارهای نوآورانه برای چالش‌های کودکان و نوجوانان در دوران همه‌گیری کرونا، اقدامی مشترک از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) که به منظور گسترش فرهنگ نوآوری برای کودکان در ایران طراحی شده است.

هدف این برنامه تسهیل و تقویت هم‌افزایی‌ها و فرصت‌ها در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است؛ همچنین توسعه راهکارهایی در زمینه‌های آموزش، تغذیه، بهداشت، سلامت جسمی و روحی، حمایت از کودکان، اقتصاد، محیط زیست، فرهنگ، تفریح و ورزش با تمرکز بر چالش‌هایی که پاندمی کرونا، آنها را پیچیده‌تر کرده است. نمونه‌هایی از این راهکارها عبارتند از: بسترهای قابل دسترس آموزش مجازی، سیستم‌های بهداشتی دیجیتال، حمایت از کودکان در برابر آزار و اذیت‌های فضای مجازی، راهکارهای مهارتی برای نوجوانان، تلنگرهای نوآورانه، نوآوری‌های مقرون به‌صرفه اجتماعی و سایر راهکارها با بکارگیری فناوری‌های پایه و نوظهور.

شایان ذکر است، شرکت‌ها و موسسات پیش از این می توانستند راهکارهای نوآورانه خود را در چارچوب این برنامه تا مهر ماه سال ۱۳۹۹ ارسال نمایند. با توجه به ارزیابیِ کلیه طرح‌های دریافتی توسط یک تیم داوری ذی‌صلاح، طرح‌های برتر همراه با اهدای جوایز در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ مورد تقدیر قرار می‌گیرند. طرح‌های برتر همچنین از حمایت فنی و مالی معاونت علمی و فناوری و حمایت فنی دفتر یونیسف در ایران بهره‌مند می‌شوند تا این راهکارها به صورت موثری برای حمایت از کودکان در ایران به کار گرفته شوند.


با توجه به همراستایی اهداف نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس و این جایزه ملی، دبیرخانه دهمین نمایشگاه اینوتکس اظهار امیدواری کرده است به حسب برگزاریِ این برنامه و راهکارهای نوآورانه‌ای که به واسطه آن پیشنهاد شده است، امیدهای اکوسیستم نوآوری بیش از پیش در دوران همه گیری ویروس کرونا، بارور شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *