۴۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی به ارمنستان می‌روند

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد ۴۰شرکت دانش بنیان در راستای افزایش تعاملات به ارمنستان می روند.

به گزارش  وبنا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشست تجاری و فناوری ایران در ارمنستان ۲۸ بهمن تا اول اسفندماه برگزار می‌شود. این رویداد تلاشی برای توسعه بازار محصولات ایران‌ساخت است.

ارتباطات بین‌المللی یکی از ضروریات اولیه در فرآیند بین‌المللی شدن شرکت‌ها و صادرات محصولات و خدمات است. یکی از اقدامات مؤثر در این زمینه، حضور این شرکت‌ها در قالب هیأت‌های تجاری در دیگر کشورها است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز یکی از حامیان این کار است و فضایی مناسب برای حضور آنها در سطح بین‌المللی فراهم کرده است.


آخرین روزهای بهمن و اول اسفندماه سال جاری، یک هیأت ۴۰ نفره تجاری از ایران به کشور ارمنستان می‌رود. این هیأت فناور با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به این کشور اعزام می‌شوند.

ارمنستان یکی از همسایگان شمالی ایران است و عمده روابط جاری بین دو کشور را می‌توان صادرات گاز ایران به ارمنستان و واردات برق از آن کشور دانست. دیگر پروژه اقتصادی مشترک میان دو کشور احداث دو کارخانه تولید برق آبی روی رود ارس در مرز دو کشور اشاره کرد. با توجه به ارتباطات دیرینه دو کشور، فضا برای توسعه بازار دوجانبه میان آنها فراهم است.

توسعه بازار دانش‌بنیان‌ها یکی از اهداف این سفر ۴ روزه است که با حضور مهدی قلعه‌نوی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *