وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرداد:

تا پایان سال جاری همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت متصل ‌می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اتصال روستاهای ۲۰ خانوار به اینترنت گفت: تا پایان سال جاری باید همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل ‌شوند.

به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه بررسی مشکلات ارتباطات استان کرمانشاه که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور استاندار این استان و مسئولان مخابرات، همراه اول و ایرانسل برگزار شد، اظهار کرد: در شبکه‌های اجتماعی بازخوردهای مردم استان کرمانشاه نشان می‌دهد که مشکل ارتباطات در بخش‌هایی از این استان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات خوبی برای رفع مشکلات ارتباطی در این استان انجام شده است تصریح کرد: با وجود تلاش‌های زیاد برای رفع خلاءهای ارتباطی باز، بخش‌هایی از مشکلات باقی مانده است که باید آن را رفع کنیم.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه برخی از روستاهای این استان فاقد اینترنت است افزود: ۵۵درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان جوانرود، ۶۲ درصد از روستاهای شهرستان پاوه، ۶۶درصد روستاهای هرسین، ۷۰درصد روستاهای ثلاث باباجانی فاقد اینترنت ۳G و ۴G  است.
وی با بیان اینکه در برخی از بخش‌های استان کرمانشاه وضعیت اینترنت مطلوب است تصریح کرد: همه روستاهای قصرشیرین و ۷۷درصد روستاهای سرپل ذهاب به اینترنت متصل هستند.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه پوشش ADSL در برخی از مناطق این استان به خوبی وجود دارد افزود: در شهرستان پاوه ۱۲درصد روستاها دارای اینترنت خانگی است و به این دلیل توسعه اینترنت ۳G و ۴G  در این منطقه مورد توجه قرار نگرفته است که باید بیشتر به آن توجه شود.
آذری جهرمی تاکید کرد: در این استان شرکت ایرانسل در حال نصب ۷ سایت است و ۱۹ سایت نیز توسط همراه اول ارتقا داده می‌شود و ۴۵ درصد روستاها تحت پوشش همراه اول و ۶۳ درصد روستاها را ایرانسل تحت پوشش قرار دارند.
وی تاکید کرد: تا پایان سال جاری باید همه موانع از سر راه برداشته شود و همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کرمانشاه به اینترنت متصل شوند.
(چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹) ۱۶:۴۰

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *