با امضاء تفاهم‌نامه میان ساختار حمایتی همگرا و مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون؛

دستیابی بازی‌سازان به تجهیزات ارتقاء کیفیت نشر بازی هموار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹

 در همین راستا ساختار حمایتی همگرا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به منظور بهره‌ندی اعضاء خود از این نوع خدمات تفاهم‌نامه‌ای را مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون امضا کرده است.
براساس این تفاهم‌نامه تمامی خدمات این مرکز به همراه تخفیف‌های ویژه در اختیار اعضا ساختار حمایتی همگرا قرار می‌گیرد. اعضای همگرا در کنار دریافت این تخفیف‌های ویژه اولیه می‌توانند پس از دریافت پیش فاکتور، با توجه به خدمتی که دریافت کرده‌اند و بر اساس سقف‌های تعیین شده در آیین‌نامه، بخش زیادی از هزینه‌کرد خود را از همگرا دریافت نمایند.
حالا سوال اینجاست که مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون دقیقا چه نوع خدماتی را می‌تواند در اختیار بازی‌سازان عضو ساختار حمایتی همگرا قرار دهد؟
مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون یکی از بزرگترین مراکز یکپارچه ارائه دهنده خدمات و همچنین تولید انیمیشن، بازی و جلوه‌های ویژه دیجیتال در ایران است. این مرکز با در اختیار داشتن فضایی بزرگ در شرق تهران توانسته است امکانات مختلف مربوط به شتابدهی و خلق ایده تا رسیدن به نتیجه را فرآهم آورد. ایجاد فضای کار اشتراکی، شتاب دهندگی و ارائه خدمات CGI و تولید محتوا از جمله خدماتی است که مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون می‌تواند در اختیار شما بگذارد.

بحث و بررسی بازی‌ها در فضای کار اشتراکی
فضای کار اشتراکی این مرکز آمادگی پذیرایی از بیش از ۲۵۰ نفر برای کار آفرینان و فریلنسرها را دارد. ضمن اینکه کاربران می‌توانند با حضور در اتاق بازی موجود در این فضای کار اشتراکی به بحث و بررسی بازی‌های مورد نظرشان به کمک امکانات درون آن بپردازند. وجود کلاس‌ها، دوره‌ها و رویدادهای مختلف که همگی در این فضای اشتراکی برگزار خواهند شد به یکپارچه شدن خدمات مورد نیاز بازی‌سازان کمک خواهد نمود.


از ایده تا شتاب دهندگی
در این نوع خدمت این مرکز ابتدا ایده‌ها شناسایی و مورد بررسی قرار می‌گیرند. پس از ارزیابی و انتخاب اولیه تیم‌ها، دوره پیش‌شتابدهی برای استارت‌آپ‌ها و ایده‌های بازی‌سازی برگزار می‌شود. هدف از این دوره تعیین بازه‌ زمانی برای رساندن پروژه به مرحله نهایی است که در آن مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون با برگزاری جلسات اختصاصی با شبکه مربیان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارائه آموزش‌های عمومی کسب و کار و مشاوره‌های فنی هرچه بیشتر، به کاربران کمک می‌کند تا پروژه‌شان را در بازه زمانی مشخص شده به سمت نهایی شدن پیش برند.
پس از ارزیابی نهایی تیم‌ها و پس از گذراندن موفق دوره پیش شتابدهی و دستیابی به اهداف اولیه، سند مشترک اهداف ثانویه طی دو هفته تنظیم خواهد شد. در این سند میزان تزریق سرمایه از سوی شتاب دهنده رایمون، زمان‌های پرداخت سرمایه، هدف‌های نهایی تعیین شده برای استارتاپ در انتهای دوره شتابدهی و جدول زمان‌بندی فعالیت‌های کلیدی به صورت مشترک تهیه خواهد شد. پس از امضای این سند، دوره شتابدهی رسما شروع خواهد شد. پس از گذراندن موفق دوره‌ شتابدهی، رویدادی برگزار می‌شود که در این رویداد از سرمایه‌گذاران بزرگ کشور در حوزه‌ سرمایه‌گذاری جسورانه دعوت به عمل می‌آید تا تیم‌ها، کسب و کار خود را مقابل آنها ارائه دهند. پس از جذب سرمایه، این امکان وجود دارد که هر یک از تیم‌ها در مجموعه رایمون نیز مستقر شوند.

خدمات CGI و تولید محتوا
در این راهکار مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون خدمات مختلف هنری از جمله VFX ،انیمیشن، موشن کپچر، بهره‌گیری از خدمات زیرساخت فنی رندرفارم و  استفاده از دوره‌های آکادمی هنر ری را برای کاربران خود در نظر گرفته است. کاربران می‌توانند با توجه به نیاز پروژه خود از کارشناسان، خدمات و تجهیزات تخصصی موجود در این مرکز در راستای تقویت کیفیت و گرافیک اثر خود استفاده نمایند.
علی‌رغم این معرفی از خدمات ارائه شده به بازی‌سازان در مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون شاید هنوز سوالاتی در خصوص خدمات این مرکز و نحوه استفاده از آنها داشته باشید. به همین خاطر علیرضا حقیقی مدیر فنی و اجرایی این مرکز روز سه‌شنبه ۲۷ آبان از ساعت ۱۳ در صفحه اختصاصی همگرا در اینستاگرام در گفتگویی زنده پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.
بازی‌سازان عضو ساختار حمایتی همگرا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند این گفتگوی زنده را از طریق صفحه همگرا به نشانی Hamgara_vgame  دنبال کنند.

منبع: اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *