گزارش پلتفرم گردشگری علی بابا از سفرها در تابستان ۹۹ منتشر شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹

علی بابا از رفتار کاربران خود در تابستان ۹۹ در سفرهای داخلی گزارش داد. براساس علی بابا براساس داده‌های خود از بازگشت مشتریانش به بازار گردشگری در تابستان ۹۹ خبر داده است.

طبق این گزارش این پلتفرم آنلاین حوزه گردشگری پس از گذشت ۶ ماه از آغاز سال موفق شده بخشی از فروش خود را شرایط پیش از کرونا بازگرداند. در این بین اوضاع فروش بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی با بازگشت ۹۲ درصد فروش به وضعیت پیش از شیوع کرونا از وضعیت فروش بلیت قطار و اتوبوس و رزرو هتل که به ۵۰ درصد فروش پیش از کرونا رسیده، بهتر است.

پر مسافرترین مسیرها در تابستان ۹۹( هواپیما، قطار و اتوبوس)


طبق گزارش علی بابا، پر ترددترین مسیرها در تابستان ۹۹ عبارتند از مسیرهای هوایی، ریلی و زمینی (اتوبوس) بین تهران و شهرهای مشهد، اهواز، شیراز، تبریز، یزد، بندرعباس، اصفهان، کرمان، کیش و قم که مجموعا سهم ۵۰ درصدی از کل سفرهای مشتریان علی‌بابا را تشکیل می‌دهند. از این بین مسیر تهران-مشهد به عنوان پرترددترین مسیر سهم ۱۵ درصدی از کل سفرهای انجام شده توسط مشتریان علی‌بابا را دارد.

در مسیرهای اتوبوس پرمسافرترین مسیرها بین تهران و شهرهای اصفهان، رشت، تبریز، خرمآباد و اراک بودند. در سفرهای ریلی پر مسافرترین مسیرها در تابستان ۹۹ مسیرهای تهران-مشهد، قم-تهران، تهران-یزد، قم-مشهد و تهران-تبریز بودند. میان پروازهای داخلی مسیرهای بین تهران و شهرهای مشهد، اهواز، شیراز، تبریز و بندرعباس پرترددترین مسیرهای هوایی تابستان ۹۹ بودند.

پرورودی‌ترین شهر در تابستان ۹۹

شهرهای تهران، مشهد، اهواز، شیراز و اصفهان به ترتیب ۵ شهر پرورودی کشور در تابستان ۹۹ بودند. شهرهای تبریز، بندرعباس، یزد، کیش و قم نیز در رتبه پنجم تا دهم بیشترین مسافر را در تابستان گذشته داشتند. لازم به ذکر است که ۱۰ شهر نامبرده سهم ۷۷ درصدی در کل سفرهای این پلتفرم در تابستانی که پست سر گذاشتیم را داشتند.
از سویی دیگر کم ورودیترین شهرها بر اساس رفتار سفر ۶۳ درصد جامعه مشتریان علی‌بابا از ابتدای تیرماه تا پایان شهریور، به ترتیب شهرهای تفرش، بندرترکمن، خمینی‌شهر، دیواندره و بادرود بودند.

پرخروجی‌ترین شهر در تابستان ۹۹

در تابستانی که گذشت تهران، مشهد، اهواز، شیراز و اصفهان به ترتیب ۵ شهر پرخروجی کشور بودند. شهرهای تبریز، بندرعباس، یزد، کیش و قم نیز در رتبه پنجم تا دهم بیشترین مسافر خروجی را در تابستان گذشته داشتند. لازم به ذکر است که ۱۰ شهر نامبرده سهم ۸۰ درصدی در کل سفرهای این پلتفرم در تابستانی که پست سر گذاشتیم را داشتند.

مقاصد پرجستجو در علی‌بابا در تابستان ۹۹

کاربران علی‌بابا در سه ماهه تابستان ۹۹ قصد سفر به شهرهای تهران، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، تبریز، بندرعباس، اصفهان، کرمانشاه و یزد را داشتند. باید در نظر داشت که تهران به عنوان مرکز ترابری کشور، در جایگاه پایتخت بیشترین جستجو را داشت. در سفرهای ریلی این آمار متفاوت است؛ مشهد، تهران، بندرعباس، قم و رشت ۵ شهر پر جستجو برای سفرهای ریلی در علیبابا در فصل تابستان بودند.

مطالب مرتبط:

با گذشت بیش از ۶ ماه از شیوع کرونا کسب‌وکارهای آنلاین حوزه گردشگری از وضعیت خود می‌گویند؛

بوی بهبود از اوضاع گردشگری می‌آید

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *