رویداد؛

دوره علوم کامپیوتر دانشگاه هاروارد CS50 در ایران برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹

برای اولین بار در ایران دوره علوم کامپیوتر دانشگاه هاروارد CS50 در تاریخ ۱۴ آبان ماه لغایت ۱۲ آذر ماه توسط نماینده رسمی دانشگاه هاروارد باعنوان CS50xIran برگزار می‌شود. در این دوره ۹ جلسه آنلاین کلاس درسی همراه با ۳ جلسه رفع اشکال (با عنوان ساعات اداری) ارائه خواهد شد.

شرکت‌کنندگان پس از حل problem set ها (مسائل و تمارین) مربوط به ‌دوره، گواهینامه معتبر CS50 دانشگاه هاروارد را دریافت می‌کنند. این دوره همچنین شامل سه دنباله تکمیلی در زمینه های “برنامه نویسی وب”،”برنامه نویسی موبایل” و “برنامه نویسی بازی” می باشد که گذراندن آنها بصورت اختیاری و رایگان است.

CS50 یا Computer Science 50 دوره مبانی علوم کامپیوتر دانشگاه هاروارد است که برای آشنایی با علوم کامپیوتر و یادگیری هنر برنامه نویسی می باشد.این دوره تنها در دو دانشگاه هاروارد و یل تدریس می شود و مخاطب آن دانشجویانی هستند که علاقه دارند با حوزه ی علوم کامپیوتر آشنا شوند و یا قصد دارند دانش پایه ی خود را در این زمینه تکمیل کنند. CS50 به دلیل شیوه تدریس خاص و متفاوت آن، رویداد ها و اتفاقات زیر مجموعه آن و همچنین به دلیل OpenCourse بودن آن در دنیا شناخته شده است.


این دوره به دانشجوها می آموزد که چطور الگوریتمی فکر کنند و مسئله ها را کارآمد حل کنند. سرفصل های دوره CS50 شامل مفهوم، ساختار‌های داده، مدیریت منبع، امنیت و مهندسی نرم افزار می شوند. زبان ها شامل sql , python و c می شود به علاوه زبان های قابل انتخاب توسط دانش جویان javascript , css و html (برای توسعه وب)، java و swift (برای توسعه موبایل)، lua (برای توسعه بازی) می باشد. برای دریافت سرتیفیکیت رایگان دوره، شما می بایست پس از تماشای هر جلسه، مراحل گفته شده جهت ثبت و حل مجموعه مشکلات(مسائل) داده شده را که به عنوان تکالیف شما هست، دنبال کنید. هرچند که دوره اینترنتی پاییز به فارسی است اما همچنان برای تحصیل آن به دانش “سطحی” زبان انگلیسی نیاز می باشد و این مورد تنها پیش نیاز برای گذراندن CS50 است.

برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *