در پی فوت استاد شجریان؛

افزایش جست‌وجوی بهشت زهرا و آرامگاه طوس در نقشه بلد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹

این روزها ایران داغدار از دست دادن اعتبار و افتخار موسیقی کشورمان است. محمدرضا شجریان بدون تردید یکی از محبوب‌ترین هنرمندان ایرانی بود که مرگ او در روز پنجشنبه در سن ۸۰ سالگی بسیاری از طرفدارانش را به شوک فرو برد و با واکنش‌های زیادی از سوی شیفتگان  او همراه بود. در دو روز گذشته گروهی از دوستداران او برای تشییع‌جنازه خسرو آواز ایران راهی بهشت زهرای تهران شدند و برخی دیگر از روز گذشته مسیر آرامگاه فردوسی را برای خاکسپاری ایشان در پیش گرفتند. در این روزها افزایش جست‌جوی عبارت‌های بهشت زهرا، بیمارستان جم و آرامگاه طوس در نقشه و مسیریاب بلد حاکی از حضور گروه زیادی از دوستداران این خواننده سرشناس آواز دستگاهی ایران است که بدون برنامه عمومی برای سوگواری با خانواده شجریان همراه شدند.

حضور یاران و دوستداران شجریان از روز پنجشنبه آغاز شد. با اطلاع‌رسانی وضعیت نامساعد قلب استاد و سپس خبر فوت ایشان در این روز، جست‌وجوی آدرس بیمارستان محل بستری در نقشه بلد ۱۱ برابر به نسبت روزهای عادی افزایش یافت. طوری که «بیمارستان جم» به دومین عبارت جستجو شده در اپلیکیشن بلد تبدیل شد.

در مراسم تشییع‌جنازه که ساعت ۶ صبح روز جمعه در بهشت زهرای تهران برگزار شده بود، به جز خانواده شجریان، نزدیکان و شماری از هنرمندان ایرانی، جمع بسیاری از دوستداران او هم حضور یافتند. بررسی اطلاعات نقشه «بلد» می‌گوید که جست‌وجوی کلمه «بهشت زهرا» در روز پنج‌شنبه با ۵۵ درصد افزایش نسبت به پنجشنبه هفته قبل و ۳۳۴ درصد افزایش نسبت به روز چهارشنبه همراه بوده است.


از روز جمعه افراد خود را برای سفر به مشهد و حضور در مراسم خاکسپاری پیکر این بزرگوار کنار آرامگاه فردوسی آماده کردند. اطلاعات «بلد» راوی این است که عبارت «آرامگاه فردوسی» از روز جمعه، ۲۰ برابر بیشتر از روزهای قبل جست‌وجو شده است.

از زمان درگذشت استاد شجریان، جست‌وجوی نام ایشان روی نقشه بلد  ۵.۵ برابر بیشتر شده است.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *