منطقه ویژه اقتصادی پیام قطب دیتا سنتر مرکز کشور شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به حمایت از صنایع مرتبط با حوزه «آی.تی » و «آی.سی.تی» برای استقرار در منطقه گفت: با اقدامات صورت گرفته تبدیل پیام به قطب دیتا سنتر در حوزه مرکزی کشور قطعی شد.

نادر ثناگو مطلق روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در نشستی  که به منظور ساماندهی و حمایت از بخش  صنایع فناوری اطلاعات کشور با هماهنگی سازمان فناوری و شرکت ارتباطات زیر ساخت برگزار شد تبدیل پیام  به عنوان قطب دیتا سنتر در حوزه مرکزی کشور قطعیت پیدا کرد.

وی اضافه کرد: پشتیبانی به سرویس دهنده های داخلی و بین المللی، بورس ترافیک( خرید و فروش ترافیک بین سرویس دهنده ها) و خدمات اینترنت داخلی و بین المللی از جمله کارکردهای قطب دیتا سنتر در این منطقه است.


ثناگو مطلق گفت: با تبدیل منطقه ویژه اقتصادی پیام به قطب دیتا سنتر در حوزه مرکزی کشوردر واقع پیام به هدف راه اندازی شهرک آی.سی.تی در منطقه نزدیک تر می شود.

وی با اشاره توسعه زیر ساخت ها با هدف استقرار هرچه بیشتر صنایع در بخش آی تی و آی سی تی در پیام گفت :  این منطقه آمادگی دارد تا تمام امکانات و زیر ساخت های موجود را برای اکوسیستم اقتصاد دیجیتال فراهم نماید، با توجه به پیش بینی که در طرح جامع صورت گرفته مقدمات ایجاد شهر آی . سی . تی صورت پذیرفته است.

ثناگو مطلق ادامه داد: از مهم ترین مزیت های شهر آی. سی . تی پیام حضور و دسترسی تمامی شرکت های این حوزه در یک اکوسیستم مشترک و بهره مندی از زیر ساخت ها و امکانات می باشد.

وی تمرکز برنامه ریزی منطقه ویژه اقتصادی  پیام را برای سرمایه گذاری صنایع آی.تی و آی.سی.تی دانست و افزود: خوشه صنایع دیجیتال در منطقه ویژه اقتصادی پیام شکل گرفته  و این منطقه، در بخش هایی مانند فضای ابری و قطعات کامپیوتری، به مرجع اصلی کشور تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *