دبیرخانه چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی 1399 اعلام کرد:

جایزه ویژه برای بازی‌های جدی در حوزه سواد سیاسی

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حساس‌ترین و پرجایزه‌ترین بخش این رویداد، بخش جشنواره است که هر سال با پذیرش آثار تولید شده در حوزه بازی‌های هدفمند به داوری و معرفی «بازی جدی سال» می‌پردازد و علاوه بر آن در محورهای مختلف جوایز متعددی توسط حامیان رویداد به آثار منتخب تعلق می­‌گیرد. دبیرخانه رویداد امسال به شکل ویژه برای بخش جشنواره دست به یک نوآوری تازه زده و آن اضافه شدن بخشی برای بازی‌های جدی در حوزه «سواد سیاسی» است.

ساخت بازی جدی در حوزه سواد سیاسی در واقع به معنی ساخت بازی با رویکرد آموزش علوم سیاسی، فرهنگ رفتار سیاسی و فهم ساختارهای سیاسی است. عنوان مثال در یک بازی شبیه­سازی شده می­توان بازیکن را موقعیتی قرار داد که نقش یک مقام سیاسی را داشته باشد و باید درباره مسائل مختلف تصمیم‌گیری و اعمال سیاست‌ کند. بازیکن ضمن درگیر شدن با این بازی و قرار گرفتن در موقعیت دولتمردان، فرهنگ رفتار سیاسی را آموزش می‌بیند؛ اینکه تصمیمات دولتمردان چه تاثیراتی در جامعه دارد، نتایج گوناگون و احتمالی یک تصمیم­گیری چه خواهد بود. از دیگر مصادیق بازی­های مروج سواد سیاسی می­توان به بازی­های آموزشی در حوزه فرهنگ انتخابات و نحوه مشارکت سیاسی در جامعه اشاره کرد.

رویداد بزرگ جایزه بازی‌های جدی ۱۳۹۹ با همین هدف بازی‌هایی که در حوزه آموزش انتخاب سیاسی مناسب، فهم ساختارهای سیاسی یا فرهنگ انتخابات ساخته شده و به دبیرخانه ارسال شده باشند را به شکل ویژه مورد داوری قرار می­‌دهد.


خوب است  این نکته را هم بدانید که برای این بخش ویژه مجموعا تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال جایزه تدارک دیده شده است.

اگر ایده‌ای برای ساخت بازی جدی در حوزه سواد سیاسی دارید، تولید آن را شروع کنید. چرا که تا روز جمعه ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹ فرصت دارید تا اثرتان را برای دبیرخانه جایزه ارسال کنید.

برای کسب اطلاعات کامل درباره بخش‌های مختلف این رویداد اینجا کلیک کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *