دعوت رسمی از تیم‌ها و افراد علاقمند

فراخوان چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹

دبیرخانه این رویداد با انتشار این فراخوان از افراد و تیم‌های علاقمند به شرکت در این رویداد مهم صنعت بازی کشور، به طور رسمی و جدی دعوت به عمل آورد. رویداد جایزه بازی‌های جدی در چهارمین دوره خود در سه بخش اصلی، جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۹، هکاتون بازی‌های جدی ۱۳۹۹ و سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۳۹۹، دی ماه امسال برگزار خواهد شد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌‍ای، رویداد جامع جایزه بازی‌های جدی، هرسال توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان تنها متولی این صنعت و با جذب حامیان این حوزه، برگزار می‌شود. این رویداد در چهارمین دوره خود تلاش می‌کند تا زیرساخت‌های علمی و صنعتی را برای توسعه بیش ‌از پیش بازی‌های جدی در کشور فراهم و حلقه‌های توسعه را از تحقیقات دانشگاهی تا تجاری‌سازی محصولات موجود در صنعت تقویت کند.

بخش جذاب برگزاری این رویداد، جوایز آن است. این رویداد امسال هم مثل سال‌های گذشته با میلیون‌ها تومان جایزه و شبکه بزرگی از حامیان و همکاران، فرصتی برای مشارکت در رشد بازی‌های جدی در کشور را فراهم نموده است.


یک اتفاق ویژه اینکه این رویداد در دوره چهارم برگزاری خود با نگاهی کلان­‌تر نسبت به سرگرمی­‌های هدفمند، علاوه بر بازی‌های دیجیتال، حامی سایر سرگرمی‌­های جدی همچون بازی‌های رومیزی یا شبیه­‌سازها هم خواهد بود.

حامیان رویداد

چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی، فهرستی از حامیان علمی و دانشگاهی را در کنار خود دارد. خوب است نگاهی به شبکه بزرگ حامیان این رویداد بیندازیم:

موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) به نمایندگی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،
ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،
وزارت ورزش و جوانان
شرکت هوشمند اول بهشتی (هاب)
ستاد مبارزه با مواد مخدر
اداره کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی
صندوق نوآوری و شکوفایی
دانشکده چندرسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز
دانشگاه اصفهان
شتاب‌دهنده آواگیمز

بخش اول: جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۹

مشابه سال‌های گذشته، در این دوره نیز جایزه بازی‌های جدی میزبان آثار تولید شده در این زمینه است. صاحبان اثر می‌توانند بازی خود را (نسخه جدید یک بازی یا نسخه بروزرسانی شده بازی در دوره‌های قبل جشنواره) تا روز جمعه مورخ ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹ برای دبیرخانه جایزه ارسال کنند. پس از دریافت آثار ارسالی، بازی‌های جدی در سه مرحله مورد داوری تولید، داوری تجاری و داوری علمی قرار می‌گیرند و پس از بررسی‌های داوران، تیم‌های منتخب در فینال، به ارائه دستاوردهای خود خواهند پرداخت.
جالب است که بدانید در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیون تومان جایزه در انتظار برندگان این بخش خواهد بود.

دبیرخانه رویداد در چهار موضوع زیر به آثار منتخب جایزه نقدی اهدا خواهد کرد:

  • بازی جدی سال برنده جایزه بزرگ ۲۰۰ میلیون ریالی بنیاد خواهد بود.
  • فینالیست­‌های جشنواره مجموعا تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال جایزه دریافت خواهند کرد.
  • بازی‌هایی که در دوره­‌های قبلی رویداد شرکت کرده­اند، در صورت به­روزرسانی بازی خود می‌توانند مجددا در بخش بهترین به‌­روزرسانی شرکت و شانس خود را برای برنده شدن جایزه ۳۰ میلیون ریالی امتحان کنند.

جایزه ویژه برای بازی‌های جدی در حوزه سواد سیاسی

دبیرخانه رویداد امسال به شکل ویژه دست به یک نوآوری تازه زده و آن اضافه شدن بخشی برای بازی‌های جدی در حوزه سواد سیاسی است. خوب است  این نکته را هم بدانید که برای این بخش ویژه مجموعا تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال جایزه تدارک دیده است. براین اساس، بازی‌هایی که در حوزه آموزش انتخاب سیاسی مناسب، فهم ساختارهای سیاسی یا فرهنگ انتخابات ساخته شده باشند، به شکل ویژه مورد داوری قرار می­‌گیرند.

 

بخش دوم: هکاتون بازی‌های جدی ۱۳۹۹

هکاتون بازی‌های جدی یک رویداد بازی‌سازی سه روزه است که در تهران، تبریز و اصفهان برگزار خواهد شد. امسال به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا و همچنین توجه به مدیریت فردی در این شرایط به‌عنوان مسئله‌ای مهم، وزارت ورزش و جوانان با ارائه موضوع «مهارت‌های زندگی: مواجهه با همه‌گیری بیماری‌ها» حامی مالی و طراح مسئله این رویداد در این سه استان است . قرار است از بهترین بازی‌های رومیزی یا دیجیتالی در این بخش تقدیر شود.
لازم به ذکر است که موسسه «نیماد» به‌عنوان معرف مشاوران تخصصی این حوزه، دیگر نهاد همکار در برگزاری این دوره است. بنابراین افراد و تیم­‌های علاقمند تا روز جمعه مورخ ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹ فرصت دارند تا برای بهره‌مندی از این فرصت و شرکت در رویداد به‌صورت فردی یا تیمی ثبت‌نام کنند.
بازی‌های توسعه داده شده در موضوع مطرح‌شده، نهایتا تا نسخه دِمو، تجربه‌ و ایده اولیه ساخت یک بازی جدی طراحی می‌شوند. در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیون تومان جایزه در انتظار برندگان این بخش خواهد بود. علاوه بر جایزه نقدی، بازی‌های منتخب حامیان، برای توسعه بازی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

بخش سوم: سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۳۹۹

بخش سمپوزیوم بازی‌های جدی پذیرای مقالات تخصصی و کارگاه­های آموزشی در حوزه بازی‌های جدی است. مقالات فقط به زبان انگلیسی و تا روز جمعه مورخ ۳۰ آبان‌ماه پذیرفته می‌­شوند. داوری مقالات با هدف افزایش کیفیت مقالات ارسال شده، سخت‌گیرانه و در سطح مقالات علمی-پژوهشی خواهد بود. از میان مقالات ارسال شده، مقالات منتخب علاوه بر دریافت جایزه نقدی، در روز سمپوزیوم به صورت شفاهی ارائه می­‌شوند. در مجموع بیش از ۲۰ میلیون تومان جایزه به مقالات منتخب تعلق خواهد گرفت.

  • به شکل ویژه امسال دبیرخانه رویداد مجموعا تا سقف ۷۰ میلیون ریال جایزه برای مقالاتی که به موضوع تجاری‌سازی بازی‌های جدی پرداخته باشند، تدارک دیده است.

برای شرکت در جشنواره یا هکاتون، دو فُرم جداگانه طراحی شده است که بنا به تمایل خود برای شرکت در هر کدام، می‌توانید یک یا هر دو فرُم­ را تکمیل کنید. در مورد ارسال مقاله به سمپوزیوم نیز لازم است تا مقالات خود را از طریق سامانه ارسال مقالات برای دبیرخانه، بارگذاری کنید.

  • برای دانلود فراخوان کامل SeGaP2020 به زبان فارسی، اینجا کلیک کنید.
  • برای ارسال اثر به جشنواره بازی­ جدی سال ۱۳۹۹ اینجا کلیک کنید.
  • برای ثبت‌­نام فردی یا گروهی در هکاتون بازی­‌های جدی ۱۳۹۹ اینجا کلیک کنید.
  • برای ارسال مقاله به سمپوزیوم بازی­‌های جدی ۱۳۹۹ اینجا کلیک کنید.
  • برای کسب اطلاعات کامل درباره بخش‌های مختلف این رویداد اینجا کلیک کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *