بومی‌سازی در صنعت مخابرات کشور با همکاری عرش گستر و دلسا اجرایی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹

پروژه کنترل‌کننده هوشمند سیگنال مخابراتی، با همکاری دو شرکت دانش بنیان در کشور اجرایی شد.

این پروژه در سال جهش تولید و در راستای بومی‌سازی صنعت مخابرات و تقویت طراحی و تولید داخلی شکل گرفت و در اصل نقطه عطفی برای صنعت مخابرات کشور به شمار می‌آید.

پروژه کنترل‌کننده هوشمند سیگنال مخابراتی با همکاری دو شرکت دانش بنیان در قالب یک قرارداد مشترک تحقیق و توسعه اجرایی شد.


این طرح گام بلندی در راستای بومی‌سازی طراحی و تولید داخلی است که نقطه هدف بومی‌سازی و تولید انبوه سیستم‌های مخابراتی در کشور را نشانه رفته است.

این پروژه با هدف تأمین بخشی از هزینه‌های مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها، تولید و فروش تجهیزات و ارائه خدمات سیستم‌های کنترل‌کننده هوشمند سیگنال مخابراتی، شکل گرفته است.

از نقاط قوت این طرح، دانش کاملا بومی ساخت تجهیزات است، به این صورت که محصول مذکور به صورت صد در صد در داخل طراحی شده و به تولید انبوه می‌رسد.

همچنین از آنجایی که این پروژه در ادامه توسعه خدمات VDSL شاتل راه‌اندازی شده است، فرایند دسترسی به اینترنت پر سرعت را در سراسر کشور فراهم می‌کند.

شرکت مهندسی تدبیرپرداز دلسا، از شرکت‌های زیرمجموعه هولدینگ شاتل، به همراه شرکت تجارت الکترونیک عرش گستر، طرح بومی‌سازی تجهیزات مخابرات را در اردیبهشت ماه سال جاری در دستور کار خود قرار دادند.

فرهاد کرم‌زاده، رییس هیات مدیره شرکت مهندسی تدبیر پرداز دلسا و  مجری طرح کنترل‌کننده هوشمند سیگنال مخابراتی، با تأکید بر اینکه پروژه مذکور، نقطه شروع اجرای طرح‌های بومی‌سازی محصولات این شرکت به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد از این پس کمیته مشترک تحقیق و توسعه در دو شرکت همکار در این پروژه تشکیل می‌شود تا طراحی مهندسی و بومی‌سازی محصولات هایتک صنعت مخابرات، بر اساس چشم‌انداز پیش‌بینی شده در سال جهش تولید، در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مجری این پروژه، دراختیار داشتن دانش این محصول را نقطه قوت آن دانست و اذعان کرد : این تکنولوژی هایتک ارزش افزوده زیادی برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی همچنین بر نقش و جایگاه فعالیت این شرکت در صنعت مخابرات کشور تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین اهداف ما در سال جهش تولید، بومی‌سازی سیستم‌های هایتک برای جامعه مصرف‌کنندگان گروه شاتل است و به زودی خبرهای نویدبخشی از روند بومی‌سازی و تولید انبوه پروژه‌های کلان و ملی، از سوی این شرکت به صنعت مخابرات خواهد رسید.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *