تخصیص حمایت‌ها به بازی‌سازان از ۲۸ تیرآغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹
شرکت‌ها و تیم‌های بازی‌ساز کشور با ساختارحمایتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که به «همگرا» معروف است، خیلی خوب آشنایی دارند. ساختار حمایتی که در سال ۱۳۹۶ متولد شد تا با شناسایی و حمایت از استعدادهای بازی‌سازی، گام‌هایی برای تقویت توانمندی‌هایشان بردارد. همگرا متولد شد تا حمایت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه‌های مختلف صنعت بازی را سامان بخشد و تقویت کند.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ساختار حمایتی همگرا درحالی در گام دوم، به سال ۱۳۹۹ رسیده که بنا به اعلام دبیرخانه آن پس از پایان فرآیند ارزیابی از میان ۱۱۹ متقاضی عضویت، ۶۸ استودیوی بازی‌سازی (شامل تیم‌ها و شرکت‌ها) حائز شرایط عضویت و دریافت رتبه شدند.

این ۶۸ استودیوی بازی‌سازی حتما هفته‌ها است که منتظر شنیدن خبری از نحوه دریافت حمایت در قالب ساختار حمایتی همگرا هستند. خبر خوب اینکه دبیرخانه همگرا پس از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای تخصیص خدمات حمایتی، آماده است تا از روز شنبه ۲۸ تیرماه پذیرای درخواست‌های اعضای جدید خود باشد.

ثبت درخواست برای دریافت حمایت


اگر جزء این ۶۸ استودیوی بازی‌سازی هستید، حتما برایتان سوال است که چطور درخواست حمایت خود را انتخاب و ثبت کنید. شما باید با نام کاربری که پیش از این در سامانه همگرا ثبت‌نام کرده‌اید، وارد حساب‌کاربری خود شده و درخواست حمایت خود را انتخاب و ثبت کنید. بلافاصله بعد از ثبت درخواست‌، دبیرخانه همگرا فرایند تخصیص حمایت را آغاز خواهدکرد.

حمایت‌های متنوع‌تر

توجه داشته باشید که حمایت‌ها براساس رتبه شما در پنل کاربری‎‌تان قرار گرفته است. براساس اعلام دبیرخانه ساختار حمایتی همگرا سال ۱۳۹۹، در این دوره تلاش شده تا حمایت‌های متنوع‌تری را با همکاری نهادهای دولتی و خصوصی به شرکت‌های بازی‌ساز ارائه شود.

 سیدمحمدعلی سیدحسینی؛ معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این خصوص گفت: «اعتبار حمایتی که شرکت‌ها در پنل خود مشاهده می‌کنند، حداقل اعتبار آنها نزد ساختار حمایتی همگرا است. بدین معنا که ‌این شرکت‌ها می‌توانند حمایت‌های ارائه شده توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را در دو زمینه خدمتی «داخلی» و «صادراتی» مصرف کنند.»

او همچنین گفت: «در صورتی‌که اعضا متقاضی استفاده از خدمات حمایتی صادراتی باشند، اعتبار تشویقی بیش از یک برابر به اعتبار آنها اضافه خواهد شد. در واقع اعتبار قابل استفاده آنها در ساختار همگرا بیش از دو برابر قابل پرداخت خواهد بود.»

امتیاز ویژه برای شرکت‌های خلاق

اتفاق دیگر اینکه، شرکت‌هایی که به عضویت برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق درآمده‌اند(شرکت‌های عضو همگرا به صورت خودکار به فهرست شرکت‌های خلاق اضافه خواهند شد)، می‌توانند از حمایت‌های این برنامه، مازاد بر اعتبار خود بهره‌مند شوند.
ضمن اینکه معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز از بازی‌سازان حوزه بازی‌های جدی عضو همگرا با تخصیص اعتبار ویژه به این اعضاءحمایت خواهد نمود.

افزایش منابع حمایتی در ساختار همگرا

بنا به گفته سیدحسینی در این دوره تیم/شرکت‌های بازی‌سازی علاوه بر شاخص‌های «تولید» و «فرهنگی» به لحاظ «مخاطب و بازار» نیز مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند. کمیته ارزیابی تولید از بازی‌سازان مطرح کشور تشکیل شد و استودیوهای بازی‌سازی متقاضی از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته و امتیاز بندی شدند. شاخص‌های «مخاطب و بازار» نیز با همکاری دو مجموعه «کافه‌بازار» و «تپسل» مورد ارزیابی قرار گرفت.
ساختار حمایتی همگرا در سال ۱۳۹۹ دستخوش تغییراتی نیز شده است. تمرکز بیشتر بر حمایت‌های صادراتی به اعضای این ساختار با همکاری «مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری ریاست جمهوری» از جمله تغییرات امسال همگرا است. همچنین منابع حمایتی «ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» جهت بهره‌برداری شرکت‌های عضو به این ساختار اضافه شده است.

با دبیرخانه همگرا تماس بگیرید

بازی‌سازان برای دریافت اطلاعات بیشتر و رفع هرگونه ابهام می‌توانند از طریق شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۱۰۳۷۰ داخلی ۳۴۵ با دبیرخانه همگرا در ارتباط باشند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *