معرفی اپلیکیشن؛

معرفی اپلیکیشن رژیم غذایی بنتو (Bento)

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

اپلیکیشن بنتو همان اپلیکشن رژیم سابق است که با قابلیت‌های جدید ارائه شده است. نسخه اندروید بنتو و همچنین نسخه‌ی تحت وب بنتو اکنون در دسترس است. با کمک این برنامه می‌توانید سالم‌ترین و بهترین برنامه غذایی افزایش یا کاهش وزن را دریافت کنید.

شما می‌توانید با نصب برنامه بنتو و با توجه به سن، جنسیت، قد و وزن، رژیم غذایی اصولی دریافت کنید. این برنامه، اطلاعات شما را دریافت می‌کند و برای شما برنامه غذایی تعیین می‌کند. برای آشنایی بیشتر با عملکرد اپ بنتو تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نحوه کار با اپ بنتو

اگر پیش‌تر اپلیکیشن «رژیم» را بر روی گوشی خود نصب کرده باشید، اکنون کافیست این برنامه را به روزرسانی کنید. اطلاعات شما با همان شماره تماس به این برنامه انتقال پیدا کرده است. پس به تنظیم فرم ثبت‌نام مجدد نیاز ندارید. اما اگر برنامه رژیم را نداشته‌اید، برای نصب بنتو باید اطلاعات خواسته شده (سن، جنسیت، وزن، قد، سطح فعالیت و…) را وارد کنید.


به محض ورود به برنامه در پایین صفحه سه گزینه در برابر شما قرار دارد:

  • پروفایل
  • برنامه روزانه
  • تربیون

قسمت پروفایل

وقتی بر روی قسمت پروفایل کلیک می‌کنید یک صفحه شامل گزینه‌های فروشگاه، برنامه غذایی، آب و وزن در مقابل شما قرار می‌گیرد. این قسمت به صورت زیر است:

  • قسمت فروشگاه

اگر بر روی گزینه فروشگاه بزنید، می‌توانید وارد بخش اشتراک ماهانه بنتو شوید.

  • قسمت برنامه غذایی

بعد از خرید اشتراک می‌توانید وارد قسمت برنامه غذایی شوید و براساس تقویم و برنامه‌ای که به شما داده‌ شده، عمل کنید. کارشناسان ما برای برنامه غذایی، غذاها و میان وعده‌های جایگزین را هم در نظر می‌گیرند تا در صورت عدم دسترسی به برخی از موادغذایی، بتوانید به سراغ جایگزین بروید.

  • قسمت آب

گزینه بعدی آب است. در اینجا می‌توانید تعداد لیوان آبی که در طی روز میل می‌کنید، مشخص کنید. کافیست در قسمت (برنامه روزانه در پایین صفحه) بر روی گزینه‌ی + بزنید. سپس وقتی به قسمت پروفایل >> آب می‌روید، اینجا میزان آبی که در طی روز مصرف می‌کنید، برای شما ثبت می‌شود.

این قسمت برای تمامی کاربران رایگان است.

  • وزن

در این قسمت وزن شما براساس اطلاعاتی که زمان ثبت نام وارد کرده‌اید، قابل مشاهده است. همچنین وزن بر روی تقویم نموداری قرار دارد تا بتوانید میزان کاهش یا افزایش وزن خود را در طی یک بازه زمانی محاسبه کنید.

در این قسمت وزن ایده‌ال شما نیز تعیین شده است. گزینه هفتگی و ماهانه می‌تواند به شما کمک کند تا تغییرات وزن خود را در طی ماه و هفته مشاهده کنید. این قسمت به صورت رایگان در دسترس همه کاربران برنامه قرار دارد.

 برنامه روزانه در بنتو

یکی از مزیت‌ها و امکانات جدید برنامه بنتو نسبت به «رژیم»، داشتن چندین نوع رژیم است. در رژیم سابق شما فقط می‌توانید رژیم لاغری را انتخاب کنید. اما اینجا شما می توانید ۵ نوع رژیم شامل موارد زیر را انتخاب کنید:

  • لاغری
  • تثبیت
  • چاقی
  • بارداری
  • شیردهی

شما به هر نوع رژیمی که نیاز دارید، می‌توانید بر روی آن بزنید. سپس باید تاریخ شروع رژیم را انتخاب کنید. سپس باید وزن فعلی خود را به ثبت برسانید و به قسمت «سطح فعالیت» بروید. شما در قسمت سطح فعالیت می‌توانید یکی از چهار گزینه کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد را انتخاب کنید.

برنامه غذایی براساس گیاهخواری یا گوشتخواری

یکی از مزیت‌های استفاده از برنامه غذایی اپلیکیشن بنتو، امکان دریافت رژیم براساس گیاهخوار بودن یا گوشتخوار بودن است. شما زمان انتخاب رژیم، نوع برنامه غذایی مورد نظر خودتان را انتخاب می‌کنید.

امکان حذف غذاهای حساسیت‌زا

اگر به یک غذا یا نوشیدنی حساسیت داشته باشید، می‌توانید آن در برنامه بنتو مشخص کنید. در این صورت بنتو این غذا را در برنامه غذایی شما قرار نمی‌دهد. لیست تعدادی از غذاهای آلرژی‌زا در مقابل شما قرار می‌گیرد. کافیست یک یا تعدادی از آن‌ها را انتخاب کنید.

مشخص کردن میزان سختی برنامه غذایی

در مراحل بعدی می‌توانید میزان سختی برنامه غذایی را مشخص کنید. در این قسمت به شما سه گزینه (آسان، متوسط و سخت) داده می‌شود. در هر یک از گزینه‌ها میزان کاهش وزن بین ۲، ۳ و ۴ کیلوگرم در ماه است. همچنین شما می‌توانید در گام بعدی زمان شروع رژیم غذایی را هم برای خود مشخص کنید.

در نهایت با تایید همه این اطلاعات می‌توانید برنامه غذایی خود را به صورت ماهانه دریافت کنید.

بخش تریبون و امکان استفاده از نظرات کاربران

اگر از عملکرد این اپلیکیشن اطمینان کافی ندارید، به قسمت تریبون بروید. در این قسمت سوالات و نکات زیادی در مورد پکیج برنامه‌ی غذایی درج شده است. در زیر هر یک از این نکات و سوالات، کاربران زیادی نظرات خود را اعلام کرده‌اند. برای مثال در قسمتی از بخش «تریبون» از کاربرانی که تاکنون برنامه‌ی غذایی دریافت کرده‌اند، خواسته شده است تا میزان موفقیت خود را در روند لاغری بیان کنند.

برای اطمینان از کاربردی بودن و علمی بودن این اپلیکیشن، می‌توانید نظرات کاربرانی را که پیش‌تر از برنامه‌های غذایی آن استفاده کرده‌اند، بخوانید. برای کسب تجربه می‌توانید با آن‌ها از طریق «نظرات» ارتباط برقرار کنید. همچنین در قسمت تریبون می‌توانید راهنما‌یی‌های لازم در مورد استفاده از برنامه‌ی غذایی را دریافت کنید.

شما می‌توانید سوالات، ابهامات و مشکلات خود را در مورد روند لاغری در قسمت تریبون درج کنید. کارشناسانی که در پشت اپلیکیشن بنتو فعالیت دارند، در زمان کوتاه به سوالات شما پاسخ می‌دهند.

 

 

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *