بنیانگذار جاروب از برنامه این استارتاپ برای خرید پسماند تهرانی‌ها می‌گوید؛

سرمایه‌گذاری شناسا بر جاروب

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

شناسا بر استارتاپ جاروب سرمایه گذاری کرد.

به گفته معاون سرمایه‌گذاری شناسا، جاروب موفق به جذب سرمایه از شناسا شده است.

محسن سیدین در رابطه با سرمایه گذاری شناسا بر این استارتاپ حوزه بازیات پسماند به وبنا می‌گوید: «استراتژی سرمایه‌گذاری شناسا را مطالعه ترندهای روز کسب‌وکارهای نوآور تعیین می‌کند. در سال ۹۸ شناسا بر تکمیل زنجیره ارزش حوزه مدیریت پسماند تمرکز داشت. همانطور که می‌دانید گردآوری پسماند خشک از محل تولید کلیدی و مهم است و اولین گام از تکمیل زنجیره ارزش در حوزه مدیریت پسماند محسوب می‌شود.»


معاون سرمایه‌گذاری شناسا ادامه می‌دهد: «روش‌های مختلفی برای گردآوری پسماند خشک وجود دارد. برای نمونه می‌شود مثل آنچه در حال حاضر در حال انجام است کودکان کار را گروه گروه در سطح شهر به گردآوری پسماندهای خشک مشغول کرد، عملی که چهره بدی به شهر می‌دهد.»

سیدین با بیان اینکه نداشتن احساس تعلق در شهروندان به جداسازی زباله‌های خشک از موانع بازیافت پماند است، می‌گوید: «به ندرت دیده می‌شود که مردم خودشان پسماند را تفکیک کنند و به باجه‌های دریافت پسماند تحویل دهند. به این دلیل لازم است طرحی اجرا شود که این عمل را برای مردم جذاب کند. جاروب استارتاپی است که از نظر ما با توجه به ایده‌ای که برای خرید پسماند از شهروندان دارد، می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود. شهروندان می‌توانند زباله‌های خود را تفکیک کنند و هر زمان که دلشان خواست با رعایت اصول و موازین بهداشتی در محل مورد نظر خود آن را به جاروب بفروشند.

بنیانگذار جارووب با بیان اینکه فعلا قصدی برای اطلاع‌رسانی در مورد میزان سرمایه‌گذاری شناسا و میزان سهام آزاد شده وجود ندارد، می‌گوید: « هر استارتاپی در ابتدای مسیر خود در یک دو راهی بین سود و رشد قرار می‌گیرد. با توجه به پروژه‌ای که در جاروب داریم نیازمندیم که از رشد به سود برسیم، به همین دلیل بر سر این دو راهی به سمت سرمایه‌گذار رفتیم. از این رو سرمایه دریافت شده برای رشد محصولمان هزینه خواهد شد. قصد داریم بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات و عملکرد را در حوزه پسماند در سطح شهر تهران ارائه کنیم.»

امیر نیک‌مرام در پاسخ به سوال خبرنگار وبنا در رابطه با نوع گردآوری پسماند شهروندان از سطح شهر می‌گوید: «قصد داریم چیزی حدود ۵۰ خودرو برای تحویل گرفتن پسماندها از درب منازل شهروندان تهیه کنیم ولی به دلیل مشکلات موجود در بازار خودرو در آغاز کار نمی‌توانیم با تمام ظرفیت خود فعال شویم.»

نیک‌مرام در رابطه با استارتاپ جاروب می‌گوید: «هدف ما این است که تجربه و فرهنگی جدیدی را در ساختار بازیافت پسماند اضافه کنیم.»

بنیان‌گذار جاروب در رابطه با مزیت رقابتی این استارتاپ در قیاس با سایر استارتاپ‌های فعال در حوزه پسماند می‌گوید: «اصلی‌ترین مساله‌ای که جاروب در پی حل آن است، جنس فرهنگی دارد. از این رو حضور مهدی فیروزان، بنیانگذار و مدیرعامل شهرکتاب در بین بنیانگذاران جاروب سبب می‌شود در شهر کتاب که یک پایگاه فرهنگی است ریشه داشته باشیم که خود مزیت رقابتی بسیار بزرگی خواهد بود. شهر کتاب که ۴۰ شعبه رسمی در شهر تهران دارد بدون‌شک می‌تواند کمک بزرگی به جاروب برای فرهنگ‌سازی در حوزه پسماند باشد.»

نیک‌مرام ادامه می‌دهد: «مجوز رسمی فعالیت جاروب شهرداری تهران و سازمان مدیریت پسماند مزیت رقابتی دیگر این استارتاپ است. لجستیک بسیار قوی و تجهیز شده جاروب در کنار تیم آموزش دیده جاروب که قرار است این لجستیک را راهبری کند، مزیت رقابتی دیگر جاروب محسوب می‌شود.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *