دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور خبر داد؛

ثبت‌نام الکترونیکی تأمین‌کنندگان کالا و خدمات در سامانه تدارکات الکترونیکی وزارت صمت

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور به مناسبت روز جهانی ارتباطات از چند اتفاق جدید در زمینه دولت الکترونیکی خبر داد.

رضا باقری اصل در صفحه توییتر شخصی خود از ارائه سروریس الکترونیکی استعلام ضمانت‌نامه‌های بانکی توسط بانک مرکزی، سرویس استعلام کد شبا براساس کد ملی توسط بانک مرکزی و ایجاد ثبت‌نام رایگان و الکترونیکی تأمین‌کنندگان کالا و خدمات در سامانه تدارکات الکترونیکی توسط وزارت صمت خبر داد.


رضا باقری اصل چند روز پیش همچنین در آخرین گزارش خود از روند الکترونیکی شدن خدمات دولتی از الکترونیکی شدن نقل و انتقال مسکن و سجام خبر داده بود.

او علاوه بر خدمات ذکر شده همچنین گفته بود: منتظر نهایی شدن نسخه الکترونیکی، حذف دفترچه بیمه، مالیات بر ارث و یکپارچه‌سازی قبوض هستیم.

گفتنی است پیشتر دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور از ابلاغ ابلاغیه جلسات ۱۲ و ۱۳ شورای اجرایی فناوری اطلاعات در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۸ توسط زئیس جمهور به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به وبنا خبر داده بود. براساس این ابلاغیه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور با توجه به اختیارات دبیرخانه آن شورا برای نظارت بر دستگاه‌های مسئول تحقق دولت الکترونیک، مکلف شده است بر تحقق دولت الکترونیک نظارت مستمر داشته باشد.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور با بیان اینکه با شیوع کرونا در ایران و الزاماتی که به این دلیل در فضای اجتماعی ایران برقرار شده تحقق دولت الکترونیکی به نحو دیگری اهمیت پیدا کرده است، گفته بود: «با توجه به الزامات جدید در فضای اجتماعی ایران، حذف کاغذ و الکترونیکی شدن از اهمیت خاص و جدیدی برخوردار شده است. به این منظور اولویت‌هایی از خدمات دولت تعیین شده است تا در آن‌ها کاغذ از بین دستگاه‌های دولتی و مردم حذف و نیازی به مراجعات حضوری مردم نباشد. در این حوزه خدماتی را که مراجعه مردم برای دریافت آن‌ها بیشتر است، نظیر بخش مالیات و تأمین اجتماعی در اولویت حذف کاغذ و مراجعه حضوری قرار گرفتند.»

مطالب مرتبط:

تأثیر کرونا بر رفع موانع تحقق دولت الکترونیکی 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *