اسنپ از جبران بخش عمده‌ای از کاهش سفرها به وبنا خبر داد؛

مسافران اسنپ باز‌ می‌گردند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

با گذشت نزدیک به سه ماه از شیوع کرونا در ایران هر چند برای آغاز موج دوم و سوم این بیماری نگرانی وجود دارد و آمار مبتلایان در برخی از شهرها شیب صعودی به خود گرفته، ولی با بازگشایی صنوف و طولانی شدن مدت حضور این بیماری در کشور به نظر می‌رسد مردم متقاعد به همزیستی با کرونا شده‌اند.

عمل‌های جراحی از سر گرفته شده، مغازه‌ها و پاساژها بازگشایی شده و زمزمه‌های برای بازگشایی محدود مدارس و مساجد وجود دارد. فارغ از این که از بین رفتن فاصله اجتماعی چقدر می‌تواند به آغاز موج دیگری از کرونا دامن بزند، کسب‌وکارهایی که ۳ ماه تحت تاثیر کرونا بوده‌اند و حتی بازار شب عید خود را از دست داده‌اند احتمالا حالا شرایط بهتری را تجربه می‌کنند.

افزایش مسافران مترو که در اثر شیوع کرونا ۸۵ درصد کاهش یافته بود نیز نشان از کم‌رنگ شدن خانه نشینی و تردد بیشتر شهروندان دارد. اما این تنها مترو نبود که با آمدن کرونا مسافرانش را از دست داد. علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در اواسط اسفند ۹۸ از کاهش ۴۰ درصدی مسافران تاکسی‌های خطی خبر داد. قنادان همچنین کاهش مسافران تاکسی‌های اینترنتی را ۵۰ درصد اعلام کرد. هرچند در همان زمان ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ در گفتگو با وبنا، کاهش ۵۰درصدی مسافران را تکذیب کرد. علاقبند در آن زمان به گفتن اینکه کاهش سفرهای اسنپ دورقمی است، بسنده کرد.


با این حال تاکسی‌های اینترنتی بن‌بست را باور نکردند و با در پیش گرفتن رویکردهای جدید برای برگرداندن مسافران خود تلاش کردند. برای نمونه استفاده از ماسک برای رانندگان الزامی شد و برنامه‌ای برای ضدعفونی ناوگان در نظر گرفته شد تا خاطر مسافران از سفر با تاکسی‌های اینترنتی آسوده باشد.

به گفته روابط عمومی اسنپ، با شیوع کرونا مسافران این سامانه هوشمند جابه‌جایی کاهش چشمگیر داشته است.

مدیر روابط عمومی اسنپ در این زمینه می‌گوید:«پیش از شیوع کرونا تعداد سفرهای روزانه ما به مرز دو میلیون رسیده بود که با شیوع بیماری این میزان کاهش چشمگیری داشت.»

عطیه نوری در گقتگو با وبنا از جبران بخش عمده‌ای از کاهش سفرهای اسنپ خبر می‌دهد و می‌گوید: «از اواخر فروردین با تعیین پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتقال بیماری، تعداد سفرها روند افزایشی پیدا کرد و بخش عمده‌ای از آن کاهش جبران شد. در حال حاضر، هر هفته حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد را در تعداد سفرها داریم.»

مطالب مرتبط:

شیوع کرونا سفرهای تاکسی‌های اینترنتی را کاهش داد

استفاده از ماسک برای رانندگان اسنپ الزامی شد

کارباکس؛ سرویس جدید اسنپ برای حمل بار

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *